Els dies 15 i 16 de febrer tindran lloc a Barcelona les segones jornades centrades en l’atenció podològica a les persones amb diabetis organitzades pel Consorci Sanitari Integral, FIATC Seguros i la Clínica Diagonal i amb la col·laboració del COIB. Les col·legiades que hi vulguin assistir gaudeixen d’un preu especial per a la inscripció.

Segona edició de les jornades de prevenció i atenció del peu en persones diabètiques

Durant la jornada es donarà a conèixer i es debatran aspectes relacionats amb les persones amb peu diabètic, des del diagnòstic fins al tractament quirúrgic final. En representació del COIB l’infermer Marc Fortes participarà a la taula rodona sobre competències dels membres de les unitats multidisciplinars.

Les col·legiades i els col·legiats que desitgin assistir a les jornades gaudeixen d’un descompte de 75 € sobre el preu de la inscripció indicant el codi de la promoció SOCIEDADPDII a l’hora de fer la inscripció, amb un preu final de 120 €.

L’Organització Mundial de la Salut considera la diabetis tipus 2 com l’epidèmia del segle XXI. Es calcula que una de cada quatre persones amb diabetis tindrà complicacions als peus, que fins i tot poden comportar la pèrdua de l’extremitat. A l’Estat espanyol la taxa d’amputacions en persones amb diabetis duplica la dels països veïns i tendeix a augmentar.

Les jornades es proposen millorar els resultats en el maneig de persones afectades pel peu diabètic. L’atenció en equips multidisciplinars amb professionals de diferents especialitats amb un treball coordinat en protocols unificats de tractament permet reduir un 45-85% de la taxa d’amputacions en la població amb diabetis mellitus.

Accedeix a més informació de les jornades.