S’ha constituït el Consell Assessor de l'Estratègia nacional d'atenció primària i salut comunitària (ENAPISC) com a primer pas per desenvolupar el pla amb el que el Departament de Salut vol desplegar el nou model d’Atenció Primària a Catalunya.

Salut posa en marxa l’Estratègia Nacional d’Atenció Primària i Salut Comunitària

Amb la posada en marxa d’aquest Consell, el Departament de Salut explica en el seu comunicat que es poden  “mans a l’obra de manera immediata amb la implantació de l’ENAPISC”. Una estratègia que recull un centenar d’accions i 397 milions d’euros d’inversió per al nou model d’atenció primària i que, segons Salut, es concretarà ja a la tardor amb les primeres mesures com l’inici del procés d’elecció democràtica dels directors dels equips d’atenció primària per part dels professionals i la publicació de la convocatòria de períodes sabàtics de formació finançats, que segons anuncien s’aprovarà previsiblement a la propera reunió del Consell assessor de l’ENAPISC.

El Consell assessor de l’ENAPISC està format per 41 grups convidats de patronals, societats científiques, col·legis professionals, universitats, sindicats i entitats del Consell Consultiu de Pacients i altres entitats ciutadanes; a més de 6 persones a títol individual, expertes en atenció primària. Entre aquests s’hi troben representants expertes en Atenció primària del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya.