Infermeres de pediatria i pediatres dels centres d’atenció primària gestionats per Badalona Serveis Assistencials (BSA) han dissenyat l’aplicació per a dispositius mòbils Appediatria. Es tracta d’un recurs per a les famílies que ha comptat amb l’assessorament del COIB a través del servei d’acompanyament en la creació d’aplicacions per a col·legiades COIBApps.

Professionals de la salut de pediatria llancen una aplicació per facilitar informació fiable i pràctica sobre salut infantil

Quatre infermeres i tres pediatres han participat en el projecte amb l’objectiu d’estendre l’acompanyament les famílies més enllà dels consultoris dels centres d’atenció primària. D’aquesta manera, l’equip de Pediatria de BSA fa un pas més en el camí que va encetar l’any 2011, amb la posada en marxa del bloc “Parlem-ne”.

L’app es divideix en diverses seccions, que aniran dotant-se se nous continguts progressivament. Així, per exemple, els apartats “Què fer si...?” i “Quina dosi necessita de...?” expliquen respectivament, mitjançant infografies, com actuar davant dels problemes de salut més freqüents en edat pediàtrica -si la criatura té mal de panxa o febre, està refredada, etc.- i la dosi de medicament que correspon prendre en funció del pes de cada infant.

La secció “L’Escola de la salut” recull els articles que es publiquen al blog, i l’apartat “Documentació i vídeos” inclou els fulls informatius sobre alimentació, prevenció d’accidents o cures que es facilita a les famílies a les consultes. Destaca també una secció específica dedicada a les vacunes i un apartat d’avisos, que oferirà setmanalment notificacions sobre temes d’actualitat. Per exemple, si a les consultes es detecta que s’està registrant un brot d’una malaltia, mitjançant l’app se n’informarà i s’aconsellarà com actuar.

Appediatria ofereix els continguts en català i castellà, ja es pot descarregar en dispositius Android i properament estarà disponible per al sistema operatiu iOS.

Si estàs interessat en el servei d’assessorament i acompanyament en la creació d’aplicacions per a dispositius mòbils del Col·legi, COIBApps, contacta amb l'assessoria d'ús de les TIC.