15 de novembre de 2016

La Fundació Infermeria i Societat ha convocat la primera edició dels seus premis i que reconeixeran públicament a aquelles persones, grups o institucions que fan o han fet possible el desenvolupament de la professió i la disciplina infermera. Poden presentar-se candidatures fins el 20 de desembre d’enguany.

S'obre la convocatòria dels Premis Infermeria i Societat 2016

La Fundació Infermeria i Societat ha convocat el “Premis Infermeria i Societat 2016” per a reconèixer i valorar l’esforç de persones, grups o institucions que, d’una manera o altra, contribueixen o han contribuït a millorar la qualitat de les cures infermeres, al desenvolupament de la professió i la disciplina infermera.

El termini de la convocatòria estarà obert fins el 20 de desembre de 2016 i poden optar als premis persones, grups o institucions que siguin exemple de trajectòria dedicada a la professió infermera sempre que acompleixin els requisits explicats a les bases de la convocatòria.

Els “Premis Infermeria i Societat 2016”, que recuperen l’esperit dels Premis COIB lliurats per últim cop el 2011, consisteixen en un diploma i en una dotació econòmica que s’especifica a cada una de les modalitats convocades. Un jurat format per infermeres i infermers col·legiats del COIB experts en els diferents àmbits, i nomenats pel Patronat de la Fundació, serà l’encarregat de decidir els guanyadors de cada categoria d’entre les candidatures que es presentin.

El lliurament dels premis de la Fundació Infermeria i Societat se celebrarà durant l’acte que tindrà lloc el mes de febrer de 2017.

En l’edició 2016 es convoquen els premis per a reconèixer set categories:

• Premi Infermeria i Societat a la Trajectòria Professional

Amb la finalitat de reconèixer la trajectòria professional d’aquelles infermeres i infermers col·legiats al COIB que s’han distingit per la dedicació a la professió infermera i que han estat protagonistes del seu desenvolupament.  Es valoraran tant les contribucions concretes com la seva coherència al llarg de la vida professional.

• Premi Infermeria i Societat a la Bona Pràctica

Amb l’objectiu de donar a conèixer i premiar la tasca d’aquelles infermeres i infermers que des d’alguna de les quatre competències fonamentals: l’assistència, la docència, la recerca i la gestió, mereixen el reconeixement d’infermera excel·lent. Es valorarà l’impacte de la pràctica infermera a les persones i a les comunitats.

• Premi Infermeria i Societat a la Innovació Infermera

Pretén premiar, per una part, a aquelles infermeres i infermers col·legiats al COIB o grups multidisciplinaris en el que treballen infermeres col·legiades de forma rellevant i que aporten noves propostes innovadores en l’abordatge del tenir cura a les persones i comunitats, així com en l’avenç de la professió. Es valorarà l’aportació o idea plantejada en forma de projecte, la seva coherència i viabilitat conceptual i metodològica, així com els resultats del procés, la seva aplicabilitat i el seu impacte.

• Premi Infermeria i Societat Flors Sirera a la Cooperació Sanitària Internacional

Iniciativa que vol premiar els millors projectes desenvolupats o en fase de desenvolupament, relacionats amb les actuacions de les infermeres i els infermers en l’àmbit del 3r i el 4t món, i estimular la seva participació com a cooperants. Aquest premi, va ser instituït pel COIB l’any 1999 com a homenatge a la infermera Flors Sirera, assassinada a Ruanda quan col·laborava com a cooperant amb l’ONG Médicos del Mundo. Es valorarà la concreció de l’aportació infermera així com la qualitat metodològica, l’impacte real o potencial de les accions proposades i l’interès del tema per a la professió infermera.

Aquesta categoria es convocarà de forma biennal.

• Premi Infermeria i Societat a la difusió i la comunicació de la professió infermera.

Aquest premi es desdobla en dos: un per a projectes realitzats per infermeres i un altre pels realitzats per altres professionals, empreses o institucions.

Premiarà aquelles iniciatives dutes a terme per infermeres a través de mitjans de difusió i comunicació en suport virtual, audiovisual o escrit, orientades a difondre la bona imatge de la infermera. Es valorarà l’impacte d’aquesta difusió però molt especialment el contingut del missatge i la seva coherència amb els continguts professionals i disciplinaris.

• Premi Infermeria i Societat Entitats

Reconeixement a aquella entitat, empresa, administració, organització no governamental o sense ànim de lucre per l’impacte que la seva feina té en la promoció de la salut i en la projecció de la professió infermera.

• Premi Infermeria i Societat A prop teu

És el màxim guardó que atorga la Fundació Infermeria i Societat i està dedicat a aquelles persones i institucions d’àmbit nacional o internacional que fan possible el desenvolupament de la professió infermera i que contribueixen decisivament a la seva revalorització i a la seva projecció social. Es valorarà la contribució al desenvolupament de la Infermeria en tant que ciència i disciplina professional i la seva concreció en línies específiques capdavanteres a favor del desenvolupament professional i que contribueixen decisivament a la seva revalorització i a la seva projecció social.

Trobareu tota la informació sobre aquesta convocatòria a la Fundació Infermeria i Societat