10 de març de 2016
    RosaSerraBudoy.jpgRosa Serra Budoy (10 d’abril de 1940) ha traspassat aquest passat dimecres 9 de març de 2016. La infermera, amb una llarga trajectòria professional en l’àmbit medicoquirúrgic, ha estat un referent del naixement de la infermeria moderna a Catalunya a finals dels anys 70 gràcies al llegat de la seva presidència en el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, càrrec que va ostentar des del 1978 al 1982.

Serra i la seva candidatura va guanyar les primeres eleccions democràtiques en el sí de la corporació, el 1978, amb una candidatura unitària i progressista. Durant l’època del seu mandat es van dur a terme importants projectes i reformes que van permetre impulsar el desenvolupament professional. Al llarg d’aquesta etapa, es van elaborar els nous estatuts, es va adquirir la primera seu pròpia al carrer Alcoi i es va iniciar el procés d’informatització de les dades professionals, entre d’altres.  La Junta de Govern de l’època va haver de treballar amb especial intensitat per a la convalidació del títol d’ATS a Diplomat d’infermeria.

Rosa Serra era una lluitadora, de fàcil tracte i molt disciplinada, recorden companys de l’època. La seva determinació i caràcter va ser claus en tots els projectes que es van endegar i en la reorientació del Col·legi com una eina influent en el desenvolupament professional de les infermeres.

Serra va desenvolupar gran part de la seva trajectòria professional a l’Hospital Clínic de Barcelona, com a sotsdirectora d’infermeria i professora d’infermeria.