23 de maig de 2017

El programa científic recull les intervencions de referents internacionals com ara Mary Wakefield, Leslie Mancuso o Linda Aiken entre molts altres noms. La infermera Maria Eulàlia Juvé serà també una de les oradores principals.

El Congrés Internacional d’Infermeria reuneix a Barcelona infermeres de referència mundial

A pocs dies del tret de sortida del Congrés Internacional d’Infermeria (CII2017), es confirma el programa científic que combinarà sessions plenàries, les anomenades 'Mesas hispánicas' i sessions concurrents en les que participaran nombroses infermeres catalanes.

En els cinc dies de durada de l’esdeveniment— que s’espera que reuneixi prop de 10.000 persones— es podran seguir les exposicions de perfils de referència d’entre els quals destaquen els de Leslie Mancuso –directora general de la organització sense ànim de  lucre Jhpiego—, Mary Wakefield –nombrada subsecretària del Departament de Salut dels Estats Units per Barack Obama i la infermera de més nivell del seu govern—, Aiko Yamamoto –professora de l’Institut d’Investigació sobre Cures d’Infermeria per a les persones i la Comunitat, centre col·laborador de l’OMS per a les infermeres de catàstrofes i gestió d’emergències de salut—, Rowaida Al Maaitah–vicepresidenta del Consell Nacional per a la Salut de les Dones de Jordània i consultora de la monarquia jordana—, o Linda Aiken— infermera referent en polítiques de salut i en la generació d’evidència sobre l’impacte de les característiques de les dotacions infermeres en els resultats dels pacients que, a més, serà investida Doctora Honoris Causa per la Universitat de Vic- Universitat de la Catalunya Central el proper dilluns 29 de maig.

La infermera Maria Eulàlia Juvé— subdirectora de cures a l’Institut Català de la Salut i directora d’un grup d’investigadors d’infermeria a l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge que ha treballat en la gestió i el desenvolupament d’estàndards de cures, programes de qualitat, sistemes d’informació i gestió a l’Hospital Universitari de Bellvitge— també es compta entre les infermeres convidades com a ponents. A aquesta llista de referència s'hi sumen els noms de Nigel Crisp –membre de la Cambra dels Lords del Regne Unit i copresident de Salut Global del Grup Parlamentari al Regne Unit—, Michael Riordan, Katja Iversen, Michael Marmot, Julia Duncan-Cassell, Jos de Blok, Heather Casey –directora d’infermeria de la Junta de Salut del Districte Sud de Nova Zelanda, Jean White, Tine Hansen-Turton, Ian Norton –cap de projecte d’Equips Mèdics d’Emergències de l’OMS a Suïssa, Barbara Sattler o Daryle Deering. De l’estat espanyol també es comptarà amb Raquel Rodriguez Llanos, la vicepresidenta del Consejo General de Enfermería Pilar Fernández i Amelia Amezcua Sánchez.

Consulta més informació sobre els ponents internacionals i al programa científic del CII2017.

Totes les infermeres i infermers poden inscriure's al congrés fins l'últim moment a través de la web del propi CII2017 i gaudir de 300€ de descompte aplicant el codi promocional del Consejo General de Enfermería i que pots obtenir contactant amb atenció col·legial, al telèfon gratuït 900 705 705 o a info@coib.cat. Les col·legiades i col·legiats inscrits podran també demanar un reintegrament de 150€ en concepte de subvenció d’inscripció que es podrà demanar a partir del 30 de juny al COIB.