17 de novembre de 2008

La vicepresidenta i directora de Programes del Col·legi Oficial d’Infermeria de Barcelona, Núria Cuxart, ha assegurat que la regulació de la prescripció infermera no comportarà una invasió de les competències d’altres professionals que tenen la seva pròpia activitat i responsabilitat de prescripció i receptació.

Cuxart va deixar clara aquesta qüestió en la conferència sobre prescripció infermera que la delegació del Col·legi al Vallès Occidental va organitzar el passat 17 de novembre al Casal Pere Quart de Sabadell.

“No es tracta d’envair competències d’altres professionals”, sinó que “es tracta de no lligar les mans per a que les infermeres i infermers complim degudament amb el compromís que tenim amb la societat”, segons Cuxart.

En aquest sentit, que va insistir en la necessitat de regular legalment allò que s’està produint “de facto”. “No es pot obligar als professionals a extralimitar l’àmbit competencial legalment establert, sinó que cal adaptar el marc legal a la realitat de la dinàmica assistencial”, va afegir.

Les infermeres tenen “els coneixements, la força i la voluntat” de fer possible aquest procés de regulació, va assegurar Cuxart, que va mostrar el compromís del Col·legi per lluitar a favor de la legalització i  va reclamar la confiança de les administracions per a fer-ho possible.

Estat de la situació

Després que el Consell d’Estat revisés el projecte d’ordre elaborat pel Ministeri de Sanitat que modificava la disposició adiccional 12ª de la Llei del Medicament, aquest organisme va recomanar la conveniència d’aprovar una regulació específica, mitjançant una norma amb rang de llei. La decisió està actualment en mans del Ministeri de Sanitat i Consum.

D’aquesta manera, tal i com sempre s’ha pronunciat el Col·legi Oficial d’Infermeria de Barcelona, cal promoure una llei que reconegui de manera clara i inequívoca les competències de les infermeres en matèria de prescripció de medicaments i productes sanitaris.