Un projecte de recerca l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFiCC), liderat per la infermera Cristina Dolado, ha analitzat l’ús de les aplicacions relacionades amb la salut. A tall de conclusió, l'estudi posa de manifest que és imprescindible que els professionals de la salut informin, guiïn, assessorin i donin a conèixer aquestes aplicacions.

El 68% dels usuaris que es visiten a les consultes d’infermeres d’atenció primària utilitzen apps relacionades amb la salut

L’estudi "Uso de aplicaciones móviles de salud en usuarios de atención primaria", realitzat per la infermera el grup TIC de l’AIFiCC Cristina Dolado, s’ha realitzat mitjançant una enquesta a 274 usuaris d’entre 16 i 65 anys que acudien a les consultes de les infermeres d’atenció primària i que disposaven de mòbil amb accés a internet. Els resultats han mostrat que el 68% dels enquestats utilitzaven apps relacionades amb temes de salut i ho feien principalment per temes relacionats amb l’exercici físic.

Per l’autora, els resultats posen de manifest el desig expressat pels usuaris sobre la necessitat de rebre informació sobre apps de salut i destaca que:és imprescindible que els professionals de la salut informem, guiem, assessorem i donem a conèixer aquests tipus d’apps, indicant a cada usuari la més adequada a les seves necessitats, la més fiable, la més senzilla d’interpretar i manipular. Així evitarem errors i els proporcionarem coneixements sobre com utilitzar-les»

En l’actualitat existeixen 165.000 apps relacionades amb temes de salut a nivell global i a l’Estat hi ha 27,7 milions d’usuaris actius d’apps. Cada dia a Espanya hi ha 3,8 milions de descàrregues d’apps.