20 de febrer de 2014

Arran de les diverses informacions que en les darreres setmanes s’han publicat al diari El Mundo sobre suposades actuacions de caràcter irregular per part del president del Consejo General de Enfermería de España (CGE), Máximo González Jurado, la Junta de Govern del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) fa pública la seva postura en resposta a les infermeres i infermers de Barcelona que ens han plantejat els seus dubtes sobre aquestes notícies o transmès la seva preocupació per aquests fets.

Tot i que fins el moment, el CGE desmenteix les informacions publicades, anuncia possibles accions legals en contra d’El Mundo i assegura que es tracta d’una campanya difamatòria contra aquesta organització, des de la Junta de Govern del COIB:
    • Manifestem la nostra preocupació per l’impacte negatiu que aquestes informacions publicades poden tenir en la imatge de les infermeres i de tota la professió.

• Respectem el dret a la presumpció d’innocència, tot i que si finalment s’obre una investigació oficial que detecta indicis de delicte en els fets descrits pel rotatiu, reclamarem les responsabilitats que calguin.

• Estem fent un seguiment molt acurat de les aportacions i informacions que les infermeres i infermers realitzen a través de les xarxes socials o bé dirigint-se al COIB per correu electrònic, telèfon o presencialment.

• Defensem que les organitzacions col·legials infermeres han de destinar tots els seus esforços per allò que el seus estatuts els encomanen i reiterem la importància de la transparència i el rigor en la gestió dels interessos i recursos de les infermeres, compromís que des del COIB considerem irrenunciable.
    Restem amatents a les noves informacions que puguin sorgir al respecte d’aquest assumpte, sobre les quals donarem compte puntualment.