13 de desembre de 2016

    Es vol implementar a la meitat dels centres sanitaris de primària l’any 2017.

    Salut impulsa una eina de consulta virtual entre el ciutadà i els professionals de la salut als centres d’atenció primària centres d’atenció primària

    L’objectiu del sistema de consulta no presencial eConsulta és que ciutadans i professionals de la salut tinguin un canal de comunicació que resolgui aquelles necessitats del ciutadà que no requereixin que els dos comparteixin espai i temps. Es tracta, doncs, d’una eina que complementa l’atenció presencial que permet als ciutadans enviar consultes en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu.

    El Servei Català de la Salut es troba en procés de desplegar aquest servei a tots els centres sanitaris de Catalunya. Fins ara, l’utilitzen a 149 centres i l’objectiu del Departament és que l’any que ve el 50% dels CAP comptin amb aquesta eina.

    Per accedir al sistema s’ha de fer per mitjà de Cat@Salut La Meva Salut i la informació i missatges generats amb l’eConsulta s’incorporen a la història clínica del ciutadà.

    Aquest sistema admet fitxer annexos, permet veure l’historial de consultes fetes, accedir-hi en qualsevol moment i rebre notificacions per correu electrònic conforme el professional ha respost la consulta i que està disponible a La Meva Salut. No obstant, en no tractar-se d’un servei en línia, no està previst per a consultes urgents o que requereixin d’una resposta immediata.

    Els temes que els ciutadans més consulten a través de l’eConsulta fan referència a algun problema de salut, ja conegut pel professional; dubtes sobre la medicació o resultats i comentaris sobre proves diagnòstiques: analítiques, proves de radiologia, entre d’altres.

    Fotografia: Departament de Salut. Generalitat de Catalunya