Segons ha publicat el Baròmetre Sanitari de Catalunya, que recull anualment l’avaluació que fa la població sobre l’assistència sanitària pública, un dels aspectes més ben valorats pels usuaris és el tracte rebut per les infermeres i els infermers en els serveis d’atenció especialitzada ambulatòria.

L’atenció sanitària pública de Catalunya, valorada amb un notable pels ciutadans

El Servei Català de la Salut (CatSalut) ha publicat els resultats del darrer Baròmetre Sanitari de Catalunya, d’on es desprèn que els ciutadans de Catalunya valoren amb un notable l’assistència sanitària amb una nota de 7,2 sobre 10. Una valoració que s’ha incrementat any rere any fins i que l’any 2014 es valorava amb un 6,8. Pel que fa als serveis sanitaris, el més ben valorat és l’atenció hospitalària, amb una puntuació de 7,4, seguit de l’atenció primària, que rep un 7,36.

Un 54% de les persones enquestades considera que el model de gestió del sistema sanitari públic és millor si està en mans de l’Administració Pública. El 48% considera que s’han de mantenir els impostos actuals per mantenir els mateixos serveis i un 35% estaria disposat a pagar-ne més a canvi de millorar la prestació dels serveis públics.

Els resultats de les enquestes PLAENSA, que recullen l’opinió dels ciutadans que han utilitzat els serveis sanitaris, indiquen que els usuaris que han utilitzat els serveis d’atenció especialitzada ambulatòria fan una valoració d’un 7,9. Els aspectes millor valorats són el tracte de les infermeres i el respecte cap a la seva intimitat i els que menys, la quantitat de persones que es troben a la sala d’espera i el temps d’espera entre sol·licitud i dia de visita.

L’enquesta està realitzada pel Servei Català de la Salut (CatSalut) amb la col·laboració del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) entre el 9 i el 31 d’octubre del 2017.

L’atenció sanitària pública de Catalunya, valorada amb un notable pels ciutadans

 

Consulta’n tots els detalls