Últimes notícies

Notícies del Col·legi

L’informe “Prescripció infermera. Posicionament i opinió dels professionals de salut a Catalunya sobre els seus beneficis” ha estat impulsat conjuntament des del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC), l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFiCC) i l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) sobre l’estudi iniciat el 2016 amb l’objectiu de mesurar el grau de consens, potencialment entre tots els professionals de la salut implicats en el futur desplegament de la prescripció infermera a Catalunya. El document recull els resultats de la investigació on van participar infermeres/rs, metges/ses i farmacèutics/ques en una enquesta basada en la metodologia Health Consensus.

Professió

La Direcció General de Professionals de la Salut (DGPS) està ja ultimant els preparatius per a l’aprovació en Consell de Govern del decret d’acreditació infermera per a l’exercici de la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d’ús humà. Una acreditació que ha de permetre que les més de 45 mil infermeres i infermers exercents a Catalunya dispensar medicaments i productes no subjectes a prescripció mèdica a partir de març del 2020. La DGPS estima que el decret s’aprovarà a finals d’agost.

Notícies del Col·legi

Després que el Departament de Salut hagi posat a informació pública el Projecte de decret que regula el procediment perquè les infermeres que compleixin els requisits que estableix la normativa estatal es puguin acreditar per prescriure, la Comissió s'ha reunit per analitzar-ne el contingut.