Últimes notícies

Professió

En el Ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (SNS) ha donat llum verda a la reforma del Reial Decret de la prescripció infermera. El text final haurà de tornar a consensuar-se entre els representants de les infermeres i els metges abans d’avançar en la seva tramitació a fi d’incloure les inquietuds expressades per diversos consellers i conselleres de salut de les comunitats autònomes en relació a la vacunació.

Professió

La norma segueix els tràmits habituals i entra al seu tram final abans de la publicació al BOE. El Ministeri de Sanitat ha obert el període d’al·legacions perquè els ciutadans puguin fer aportacions sobre el text fins al 12 de març. El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya ha fet la seva aportació demanant que s'exclogui d'exigir una acreditació a les infermeres en l'ús, la dispensació i l'autorització de dispensació de medicaments sense prescripció mèdica.

Professió

Mentre s’està a l’espera de conèixer quin serà el nou text normatiu que modifiqui el polèmic Reial Decret de la Prescripció Infermera en l’àmbit estatal, la Direcció General d’Ordenació Professional i Regulació Sanitària de la Conselleria de Salut ha confirmat al Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya que la situació no ha canviat en relació a les campanyes de vacunació.