dijous 24 de novembre 2016

Aules del COIB. C/ Pujades, 350. Barcelona

El paper de les infermeres del treball pel foment de les organitzacions saludables

La importància de la infermeria en l'empresa saludable.
Què és l'empresa saludable i perquè és necessari que les empreses prenguin el compromís vers els seus treballadors.

A càrrec de Mercè Espinosa. Infermera, coach certificada, Màster en PNL i empresària.

Experta en salut laboral va crear el seu propi projecte empresarial l'any 2016.
Avui en dia l'empresa www.mers.es s'ha convertit en un referent en el món de la salut laboral i la responsabilitat social.

L’Assessoria de Salut Laboral i la Consultoria de Desenvolupament d’Organitzacions Saludables (CS/DOS)

Des del nou paradigma de la salut, amb una visió més globalitzadora dels conceptes de salut-malaltia i de les intervencions més eficients en els contextos laborals, es desenvolupen nous rols i nous instruments per a l’acció infermera, com són el rol d’Assessor de Salut i el rol de Consultor d’Empresa. És en aquest sentit que aportem dues propostes en el marc dels conceptes que impliquen a les persones i a les organitzacions saludables.

La primera proposta està centrada en l’Assessoria de Salut Laboral (L.A.S.), que es pot oferir des de la infermeria del treball i que proporciona instruments per el diagnòstic i la reorientació sistèmica de problemàtiques de salut del seu àmbit d’acció.

La segona proposta es refereix a la Consultoria Sistèmica de Desenvolupament d’Organitzacions Saludables (CS-DOS), amb la que realitzem intervencions en les empreses per detectar i reconduir pràctiques, estils i dinàmiques disfuncionals que puguin ser causa de malaltia o de disminució de la salut i del benestar de les persones, entorns i sistemes de treball.

A càrrec de Sol Muñoz Moreno. Diplomada en Infermeria per l’EUI de l’Hospital de la Sta. Creu i St. Pau (UAB). Llicenciada (Bachelor of Science in Nursing-BSN) i Màster (Master of Science in Nursing Consulting-MSN) per l’European University.

Assessora de Salut Personal. Assessora de Salut Laboral. Assessora de Rendiment Esportiu. Assessora de Rendiment Vocal. Terapeuta. Coach de desenvolupament personal, professional i d’habilitats directives. Consultora Clínica. Consultora de Formació per programes “in company”. Consultora d’Empresa. Assessora i Consultora de polítics i de grups municipals pel desenvolupament d’estratègies funcionals. Emprenedora i Assessora de projectes d’emprenedoria.

Pionera en el desenvolupament de models i sistemes innovadors en infermeria com ara l’Assessoria de salut personal, l’Assessoria de Salut Laboral, la Consultoria de Desenvolupament d’Organitzacions Saludables (CS-DOS) i la Consultoria de Foment de la Salut Laboral, entre d’altres. Creadora del Model Clínic del Benestar, de quatre teràpies clíniques i de tres sistemes de consultoria d’empresa.

Professora en múltiples institucions, universitats i empreses. Entrevistada en web, diari, revista, ràdio i TV. Ha escrit articles, realitzat ponències i ha estat guardonada amb “la insígnia d’or de la rosa de Jericó” i premiada amb el 17è Premi de l’Associació Santa Madrona a la Trajectòria Professional.

És directora-fundadora d’MSM Assessoria Clínica, de Formació i d’Empresa des de fa 21 anys i directora del Centre d’Innovació i Desenvolupament Infermer (IDIC).