22 d’octubre de 2014
    La Setmana Gran, la iniciativa del Col·legi adreçada a promoure activitats per a l’envelliment saludable als ciutadans, ha tancat l’edició d’enguany superant la xifra rècord de 500 visites. Un dels actes destacats ha estat la xerrada a càrrec de Teresa Gimpera, que ha servit també per donar el tret de sortida al nou curs d’activitats del Grup65.

Entre els participants a més de gent gran i els seus cuidadors, aquest any s’han donat cita estudiants de tècnic en cures d’infermeria. Una novetat que eixampla l’àmbit d’acció d’aquestes jornades intentant millorar l’atenció a la gent gran.

Entre els passats 13 i 17 d’octubre no van faltar activitats com els tallers per tenir cura dels peus, paer activar la memòria o el cinefòrum, que en aquesta ocasió va projectar el film “Cinema Paradiso”. Com cada any la Setmana Gran ha ofert un programa d’activitats que ha estat elaborat per l’equip del COIB, però també per les aportacions i propostes de les infermeres que hi participen.

Els assistents també van poder gaudir d’activitats noves com un taller de decoració de galetes, i classes per aprendre a treure partit d ela pròpia imatge, per tenir un son reparador, sobre primers auxilis, musicoteràpia, o màgia, entre d’altres.

El COIB confirma així un any més l’aposta de les infermeres de Barcelona per l’envelliment actiu. En paraules de la directora de Programes del COIB, Núria Cuxart “el Col·legi està compromès en demostrar-li al món que invertir en la gent gran és bo i profitós”.

Parlant de la bellesa de la vellesa

Una de les activitats més esperades va ser la xerrada, que la model i actriu Teresa Gimpera va protagonitzar el dijous dia 16. Durant gairebé dues hores Gimpera va explicar la seva experiència vital i com viu la seva vellesa i també va respondre a les preguntes dels assistents.

Entre altres coses la popular model catalana va assegurar que mai no li havia interessat l’estètica i que a la moda va arribar gairebé per accident. “Als meus 16 anys deia que mai no em posaria talons ni em maquillaria” va assegurar.

Per Gimpera doncs, la fama va ser quelcom que va arribar per sorpresa, però va intentar aprofitar al màxim, com tot el que li ha brindat la vida.

La musa de la Gauche Divine va donar un sol consell als assistents: “encara que ens fem grans hem de saber veure la bellesa que hi ha en la vellesa i mai, mai fer-nos les víctimes. Siguem sempre optimistes i estiguem connectats amb l’actualitat”.

L’inici d’un any ple d’activitats

La xerrada de Gimpera va tenir aquest any una doble funció, cloure les activitats de la Setmana Gran i presentar, de mà de la infermera i organitzadora Isabel Llimargas el programa del Grup65 per al curs 2014-2015.

Durant els propers deu mesos el grup de col·legiades i col·legiats majors de 65 anys podrà gaudir d’una sèrie de cursos que en paraules de Llimargas “volen ser un espai per aprendre i compartir el que se sap i al mateix temps una manera de fer salut”.

El programa d’enguany compta amb novetats com els cursos: ‘Memòria i més’, ‘El bon ús de les herbes remeieres’, ‘Mindfulnes: aprèn a viure més feliç’, ‘T’agrada escriure? ho podem compartir’, ‘Descobrim museus’ o Recicl’art.

Però entre les activitats proposades, també tornen cursos clàssics com els de dibuix i il·lustració,  el cant coral o la cita mensual amb el cinefòrum que el proper 27 d’octubre projectarà Mi nombre es Khan. Les rutes culturals reprendran el seu camí el proper 4 de novembre amb la passejada pel Passeig de Sant Joan. De Verdaguer a l’Arc de Triomf.

Consulta el programa d'activitats i el procés d'inscripció del Grup 65.

Taller primers auxilis Taller Taller Taller alimentació Taller Taller: Què me poso Taller de galetes Ruta Visita