del dijous 19 de març 2026 fins el dijous 26 de març 2026
19 i 26/3/2026
de 15,30 a 19,30 h
c/ Pujades, 350 (Barcelona).
900 705 705
Import per a Col·legiades
16 €
Import per a No Col·legiades
48 €
Objectius
Objectiu general
Impulsar i consolidar l'autonomia i les competències de la infermera per a una gestió integral, eficient i ajustada al marc legal vigent de la Incapacitat Temporal per Contingència Comuna.
Objectius específics
Definir la Incapacitat Temporal per Contingència Comuna (ITCC) i els seus fonaments d'acord amb la legislació social i sanitària actual.
Classificar els diferents tipus d'ITCC segons la seva etiologia i prevalença, identificant els factors clau en la gestió.
Analitzar i diferenciar els indicadors clínics, socials i laborals que influeixen en l'evolució de la ITCC individual, per a una avaluació de casos més acurada.
Aplicar habilitats de comunicació i negociació eficaces en la interacció amb la persona i l'equip multidisciplinari per optimitzar la gestió del cas.
Avaluar i argumentar la proposta de finalització de la gestió de la ITCC, considerant el principi de cost-benefici real i l'optimització dels recursos assistencials.
Contingut
Fonaments Legals i Conceptuals de la ITCC:Definició de la Incapacitat Temporal per Contingència Comuna (ITCC) i el seu marc normatiu actual.Paper i competències de la infermera en la gestió de la ITCC a les mútues.Diferències clau entre Incapacitat Temporal, Incapacitat Permanent, Discapacitat i Minusvalidesa.
Gestió Econòmica i Social:Gestió i impacte econòmic de la ITCC (prestacions per incapacitat).Introducció a altres prestacions socials vinculades: Llei de dependència, Prestacions per naixement i cura de menor (maternitat/paternitat), Prestació per risc d'embaràs.
Avaluació i Seguiment Individualitzat:Anàlisi de la situació de la ITCC individual: avaluació de casos.Identificació d'indicadors clínics, socials i laborals rellevants en l'evolució de la ITCC.
Competències Professionals:Habilitats de comunicació i negociació eficaces amb lapersona afectada i l'equip multidisciplinari.Riscos laborals de les infermeres dedicades a la gestió de la ITCC.Aplicació pràctica de casos (mental, ergonòmic, CUME - Contingències de malaltia comuna) per a la proposta de finalització de la gestió.
Codi curs
063/2026
Docents
Montse Bassa García i María Teresa Lahoz Bernal, infermeres del treball.
Comentaris
Es sol·licitarà l’acreditació al Consell Català de la Formació Continuada de les Professions Sanitàries
Formulari d'inscripció
Carregant formulari d'inscripció...
T'hem enviat la següent informació a la teva adreça de correu electrònic: