25 de juny de 2014
    Grup65web.JPGEl Grup 65 del Col·legi, format per infermeres i infermers grans, ha celebrat el tancament del curs, en el qual s’ha fet balanç no només de la feina feta durant el curs, sinó que s’ha posat en valor l’aportació que realitzen els que lideren els espais del Grup 65, així com l’aportació que realitzen els cursos d’escriptura o el de cant coral, com a activitats que ajuden a promoure l’envelliment saludable.

La celebració, que va tenir lloc el passat 12 de juny, hi van assistir unes 150 persones, entre membres del grup, familiars i docents, que van voler acompanyar les infermeres i infermers participants.

Durant l’acte es va visionar un muntatge audiovisual que va recollir els millors moments del curs, amb totes les activitats, cursos, tallers, sortides i excursions que s’han realitzat al llarg de tots aquests mesos i es va entregar una distinció especial a les infermeres i infermers que han promocionat els espais del Grup 65.

En el marc de la cloenda, el president del Col·legi, Albert Tort va destacar el valor que des del COIB es dóna al Grup 65, mentre que la directora de Programes del COIB, Núria Cuxart, va explicar algunes de les novetats que han marcat la corporació en el darrer any.

Així, va ressaltar la creació d’una nova fundació, que estarà en marxa a partir de la propera tardor, i que permetrà, entre d’altres aspectes, garantir projectes de calat professional, o la constitució del Fòrum Infermer del Mediterrani, un espai de debat professional en el qual hi participa el COIB juntament amb d’altres col·legis d’infermeres d’Espanya.

Grup65coralweb.JPGCuxart també va destacar la imminent creació del programa Ajuda del COIB, adreçat a atendre infermeres en situació de maltractament. En aquest sentit, va donar una alerta davant dels casos de maltractaments a persones grans, una realitat encara oculta i invisible en la societat.

Oferta de noves activitats per al proper curs

La infermera referent del Grup 65, Isabel Llimargas, va agrair la cooperació dels membres a l’hora d’enfortir aquest projecte i va convidar a tots a participar en les noves activitats previstes pel curs 2012-2013.

Com a mostra de la feina feta durant aquest curs, diverses alumnes del taller d’escriptura van llegir els relats personals que han elaborat en el marc d’aquesta activitat, i els membres de la coral del Grup 65 van amenitzar, com ja es tradució, el final de festa amb diverses peces tradicionals.

El proper programa d’activitats, que ja es troba en fase d’elaboració, inclourà noves activitats vinculades amb la salut, com els cursos de memòria o tai-txi, i d’altres més vinculades amb l’autocura, com el taller d’herbes remeires, i també de caire artístic, com un dedicat a la decoració de galetes. El proper curs també es seguiran oferint cursos de memòria, d’idiomes, de cant coral o els espais del Grup 65, on són els mateixos membres del Grup que ensenyen i comparteixen experiència amb la resta.

Informacions relacionades:

El Grup 65 està obert també a amics i familiars grans d’infermeres col·legiades que vulguin gaudir del seu temps lliure. Informa’t!
    Com pots ajudar a fer créixer el Grup 65?