16 d’octubre de 2013
    DSC_4216web.JPGEl grup d’activitats per a l’envelliment actiu del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermeres de Barcelona ha inaugurat el nou curs presentant un programa d’activitats on es combinen les novetats i els clàssics del Grup 65.

Així, entre 2013 i 2014 els participants tindran l’oportunitat de descobrir els secrets per fer autocura amb Txi-kung, una disciplina oriental similar al Tai-txi, però també de seguir aprofundint el seu coneixement de francès i anglès, tant per a nivells d’iniciació com intermedis o classes de conversa.

Tornen enguany les activitats artístiques com el curs de dibuix i il·lustració i el cant coral. També torna la cita mensual amb el cinefòrum que el proper 21 d’octubre projectarà la premiada cinta La vida de Pi i es podrà seguir, un any més, el cicle de xerrades del Grup 65, que donarà el seu tret de sortida el proper 14 de novembre per parlar del que cal saber per interpretar els fenòmens atmosfèrics.

En l’acte d’inauguració, el passat dia 10 d’octubre el president del COIB; Albert Tort va felicitar tots els participants per l’exemple d’envelliment saludable que donen a la comunitat col·legial.

Així mateix, Tort va assegurar que tenir a prop les infermeres amb més experiència és un gran valor per al Col·legi “especialment en un any com aquest en el que tenim per davant reptes tant importants com la implementació del nou Codi d’Ètica de la professió o la renovació de la llei de serveis professionals”. Text, aquest últim, que regularà l’activitat del col·legis professionals i que ja ha superat el seu període de esmenes per entrar en tramitació parlamentaria.

Un grup obert a tothom

Durant la seva intervenció en la inauguració del curs, la coordinadora del Grup 65 Isabel Llimargas va remarcar el caràcter obert de les activitats que s’hi ofereixen. “El grup està obert a totes les infermeres grans o als familiars i amics d’infermeres que es trobin per sobre dels 55 anys i vulguin invertir el seu temps en millorar el seu benestar” va assegurar.

Dintre d’aquest esperit obert, col·laborador i integrador, Llimargas va recordar, que el projecte de l’EspaiGrup65 continua actiu. En el marc de les seves sessions els membres d’aquest col·lectiu s’ajuden intercanviant el seu coneixement.

“Es tracta d’aportar el que un té i ensenyar als altres quelcom nou i profitós per a ells, ja sigui patchwork, la cura de plantes, les reparacions domèstiques o la promoció de la lectura” va dir la responsable del programa.

Participació en la Setmana Gran

Coincidint amb la inauguració del curs, també es va fer una crida als membres del Grup 65 per assistir i participar activament als tallers que s’organitzaran durant la Setmana Gran, que tindrà lloc del 21 al 25 d’octubre a la seu del COIB. Durant aquesta setmana,les infermeres de Barcelona oferiran sessions gratuïtes a les persones grans per promoure la seva salut.

La Setmana Gran, que arriba a la seva tercera edició, tracta de fer salut d’una manera amena per mostrar als ciutadans tot allò que les infermeres de Barcelona poden oferir com a professionals de la salut.

Consulta el programa d'activitats i el procés d'inscripció del Grup 65.