dijous 12 de maig 2022

de 9 a 14 h

Auditori COIB. C/Pujades, 350, 3ª planta

El proper dia 12 de maig, de 8.30 a 14 h, tindrà lloc la 5a Jornada de reconeixement a la recerca infermera del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB). L’esdeveniment, que se celebrarà a l’auditori del COIB, vol donar visibilitat a la investigació infermera de qualitat, compartir experiències i oferir formació bàsica en recerca.

La jornada es complementarà amb la celebració de tallers gratuïts sobre diversos temes relacionats amb la recerca, que tindran lloc el divendres 13 de maig, de 9 a 13.30 h.

Dijous 12 de maig

8.30 a 8.45 h: Acreditacions i lliurament de documentació.

9. a 9.30 h: Acte inaugural

• Dra. Glòria Jodar, directora de l’Àrea de coneixement i desenvolupament professional del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB).
  • Dra. Llúcia Benito, Àrea de Recerca del COIB.

9.30 a 10.30 h: Up to date sobre la transferència de la recerca infermera a la societat

Ponent: Dra. Mercè Segarra Rubí. Catedràtica de Ciència de Materials i Enginyeria Metal·lúrgia i Vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència de la Universitat de Barcelona.

Consulta la ponència

Moderadora: Dra. Marta Romero, Àrea de Recerca del Col·legi Oficial d’Infermeres i d’Infermers de Barcelona.

10.30 a 11 h: Pausa cafè

11:00 a 11:45: Presentació de projectes subvencionats pel COIB

• Evaluación y Análisis de los Software de Gestión de Equipos de Enfermería en Hospitales de Agudos de Barcelona
    Alberto Villamor
    Consulta la presentació
  • Adaptación y validación de las escalas QPC "Quality in pyschiatric care" en el ámbito de la hospitalización
    Sara Sánchez
    Consulta la presentació
  • Valoració de l’efecte de la contenció posicional durant el procediment  del pes diari sobre el nivell d’estrés en nadons preterme. Projecte ÚTER
    Sílvia Vicente

Moderador: Ivan Martínez

11:45 a 12:30: Presentació de projectes subvencionats pel COIB

• Conocimientos e intención de usar contenciones mecánicas en las unidades de cuidados intensivos
    Gemma Via-Clavero
    Consulta la presentació
  • MEjorando la Relación Terapéutica en los Cuidados Enfermeros a  Través de la Evidencia Estudio multicéntrico en unidades de agudos de  psiquiatría de Catalunya MIRTCIME.CAT
    Antonio R. Moreno-Poyato
    Consulta la presentació
  • Efectividad de un programa de intervención para potenciar la Salud Mental Positiva y la Agencia de Autocuidado en personas con problemas crónicos de salud física
    Maria Aurelia Sánchez
    ​​​​​​​Consulta la presentació

Moderadora: Dra. Cecilia Cuzco

12.30 a 13.30 h: Conferència: La ciència en la presa de decisions

Ponent: Dra. Azucena Santillán García (Infermera a l’Hospital de Burgos i Vocal Gestión del Conocimiento en #CienciaEnElParlamento)

Consulta la ponència

Moderadora: Dra. Pilar Delgado, Àrea de Recerca del Col·legi Oficial d’Infermeres i d’Infermers de Barcelona.

13.30 a 14 h: Cloenda

• Dra. Paola Galbany, presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres i d’Infermers de Barcelona (COIB).
  • Dra. Llúcia Benito, Àrea de Recerca del Col·legi Oficial d’Infermeres i d’Infermers de Barcelona.
  • Dra. Montserrat Gea, Directora General de professionals
    de la Salut de la Generalitat de Catalunya.
    • Sorteig entre els assistents col·legiats al COIB presents a la jornada (inscripció a un congrés)
    • Informació de la nova convocatòria de les ajudes a la recerca infermera 2022.

Divendres 13 de maig

9  a 13:30 h: 2 Tallers simultanis de 4 hores
(Gratuït, indispensable inscripció a la jornada)

1. Anàlisi de dades qualitatives: Nivell Bàsic

A càrrec de:
Dra. Marta Romero i Dra. Pilar Delgado, Àrea de Recerca del COIB

2. Estratègies per elaborar un projecte Europeu (taller que consta de dues sessions)

De 9 a 11 h Cerca bibliogràfica: Com plantejar estratègies de cerca a les principals base de dades de salut.

A càrrec de Marta Perpiñán Arias. Servei de Biblioteca i Documentació Infermera (SBDI), Col·legi Oficial d’Infermeres i d’Infermers de Barcelona.

De 11:30 a 13.30 h Estratègies per elaborar un projecte Europeu

A càrrec de la Dra. Montse Romero Mas, Relacions Internacionals de la Facultat de Ciències de la Salut i Benestar. Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya

5a Jornada de reconeixement a la recerca infermera