dimecres 10 de maig 2023

de 9 a 14 h

Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (Aula Magna. Campus Torre dels Frares (C/Laura, 13, 08500 Vic)

La delegació territorial del COIB a Osona i la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, amb la col·laboració de l'associació Osona contra el càncer, organitzen la 12a Jornada d'Infermeria a Osona dins del marc de celebració del Dia Internacional de les Infermeres.

La jornada es podrà seguir en línia: https://youtube.com/live/C9oyNQ_NATk?feature=share

9 h Benvinguda

• Dra. Míriam Torres Moreno. Degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.
  • Eva Rovira i Palau. Coordinadora del Grau en Infermeria de la FCSB de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.
  • Dra. Paola Galbany i Estragués. Presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB).

9.15 h Ponència inicial

Noves tecnologies: seran la disrupció per un nou model de cures?

• Neus Domènech Oller. Referent d’Innovació de la Fundació Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa.

10 h  Taula rodona

Experiències assistencials innovadores

• Projecte Simoons. Laura Millán. Infermera. Educadora en Simulació i Experta en accessos venosos. Hospital Vall d'Hebron.
  • Projecte UCIs multisensorials. Hospital Universitari Bellvitge. Rafael Justel, Cap d’Area de Critics i Carlos Gonzalez, infermer Gestor de l’Àrea de Crítics.
  • Entulugar, Mindfulplay i REVIVR. Ús de la realitat virtual i els videojocs per millorar el benestar emocional de les persones. Frank del Aguila.

Modera: Dr. Sergi Cazorla Calderón. Professor de la FCSB, de la UVic-UCC.

11.15 h Esmorzar

11.45 h  Entrega de premis Osona contra el Càncer

• Cristina Herrera. Presidenta Osona Contra el Càncer.

12 h  Tesis en 5 minuts

• Pràctica infermera en el maneig del dolor en persones grans amb demència
    Dra. Alícia Minaya Freire
  • Avaluació d’un Programa de Gestió de Casis de Conducta Suïcida
    Dra. Judit Pons Baños
  • Desarrollo y validación de un material multimedia de educación al paciente con infarto agudo de miocardio para su uso durante el traslado al hospital
    Dr. Sergi Cazorla Calderon
  • Infermeres de les Brigades Internacionals destinades a l’Hospital Internacional de Vic: humanisme i compromís polític (abril 1938 – gener 1939)
    Dra. Cinta Sadurní Bassols
  • L’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació clínica de complexitat alta: element clau per a l’adquisició de coneixements i habilitats
    Dra. Montserrat Faro Basco

Modera: Dra. Emi Chirveches. Professora de la FCSB, de la UVic-UCC

12.45 h  Taula rodona

Cibercriminals: segrestant les dades de salut

• Imma Bosch. Directora d’Organització i Transformació Digital del Consorci Hospitalari de Vic (CHV).
  • Oriol Castaño. Tecnòleg de la Fundació TIC Salut Social.
  • Dra. Ester Busquets. Professora de la FCSB, de la UVic-UCC i Coordinadora de formació i recerca de la Càtedra de Bioètica Fundació Grifols UVic-UCC

Modera: Vanesa Pedró. Infermera assistencial ABS Vall del Ges.

13.45 h  Conclusions i cloenda

• Núria Puig Bové. Delegada del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona a Osona.

Organitza:

12a Jornada d’Infermeria a Osona: Innovació tecnològica per les cures infermeres

Col·labora: