dimarts 14 de maig 2019

de 9 a 14 h

Universitat de Vic (Aula Magna. Campus Torre dels Frares. c/Laura, 13)

La delegació comarcal del COIB a Osona en col·laboració amb la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya organitza la 9a Jornada d'Infermeria.

9:00h-9:30h Benvinguda

• Excma. Sra. Anna Erra i Solà. Alcaldessa de Vic
  • Dra. Paola Galbany i Estragués. Degana de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar  (FCSB) de la Universitat de Vic .
  • Il·lm. Albert Tort i Sisó. President del Col.legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB).

9:30h – 10:30h Reportatge en profunditat

Estat actual de la prescripció infermera

• Il·lma. Núria Cuxart i Ainaud. Degana del Consell de Col·legis d’infermeres i infermers de Catalunya i directora de Programes del COIB.

10:30h- 11:30h Taula rodona: Les infermeres en l’atemptat del 17A: Històries de solidaritat.

Modera: Dr. Xavier Palomar i Aumatell. Professor de la FCSB.

• Dra. Amèlia Guilera i Roche. Directora Escola Universitària Sant Joan de Déu. Coautora del llibre.
  • Dra. Carmina Olivé i Ferrer. Professora  de la UB. Coautora del llibre.
  • Daniel Martínez i Millan. Infermer Sistema Emergències Mèdiques de Barcelona
  • Núria Riera i Fusté. Tècnica de cohesió social . Consorci de Benestar Social del Ripollès.
  • Alícia Mesas i Parra. Psicòloga del consorci del benestar social del ripollès i de la unitat de crisis i emergències d'axios.

Col·loqui i preguntes

11:30h-12:00h Esmorzar

12h.12:20h Espau Cuidem-nos: Txi-Kung

• Neus Pintat i Mateu. Llicenciada en Química i Professora de Medicina Tradicional Xinesa.

12:20h-13:40h Projectes i recerca

• Violències Sexuals segons els paradigma de les violències de gènere: un projecte d’aprenentatge servei a infermeria.

Coordinador: Dra. Serena Brigidi i Jordi Birosta i les estudiants Lorena Nàjera i Laura Pallés.

• Aplicació de taloneres de silicona semilíquida per a la prevenció d'úlceres per pressió en pacients enllitats

Núria Vila i Salarich i Fina Compte i López. Infermeres del Consorci Hospitalari de Vic.

• Factors associats al canvi en el consum de tabac, alcohol i cànnabis en una cohort d’adolescents de la Catalunya Central

Eva Codinachs i Danés. Infermera de Primària.

• Projecte Europeu de Cooperació per innovació i intercanvi de bones pràctiques.

Núria Gorchs i Font

• EDUVAC: Ensenyant competències en vacunació en estudiants del Grau en Infermeria (Setembre 2018 – Agost 2021)

Dra. Paola Galbany i Estragués1
Dr. Joan Carles Casas i Baroy1
Dr. Xavier Palomar i Aumatell1
Dra. Carme Roure i Pujol2
Núria Gorchs i Font1
Montse Romero i Mas1.

1Membres del grup de recerca  Methodology, Methods, Models and Outcomes of Health and Social Sciences (M3O).
2Membre del grup de recerca Cronicitat a la Catalunya Central (C3RG).

13:15h-13:40h Premi Infermeria “Osona Contra el Càncer”

13:40h-14:00h Conclusions i cloenda

• Núria Puig i Bové. Delegada del COIB a Osona
  • Eva Rovira i Palau. Coordinadora del Grau en Infermeria de l'FCSB.