dijous 04 d’abril 2019
    AUDITORI COIB.C/ Pujades, 350, 3ª planta

8:45h Lliurament de documentació

9 h  Inauguració

• Albert Tort, president del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB).
    • Joan Conesa,  vocal d’Infermeria del Treball de la Junta de Govern del COIB i gerent del COIB.
    • Carmen Cabezas, subdirectora general de Promoció de la Salut de la Secretaria de Salut Pública.
    • Josep Ginesta, secretari general del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

9:45h  1a Taula: El valor de tenir treballadors sans

Moderador:  Dídac Fonfría, membre de la Vocalia d’Infermeria del Treball del COIB.

• 9:50h - Impacte de l’abordatge del tabaquisme als professionals de l'Hospital Clínic.
      • Sebastiana Quesada. Infermera del Treball al Servei de Prevenció de Riscos Laborals de l’Hospital Clínic.
      • Victoria Olivé, Metgessa del Treball al Servei de Prevenció de Riscos Laborals de l’Hospital Clínic.
    • 10:10h - Programa UPF Saludable
      • Sergi Jarque. Cap del Servei de Prevenció de la Universitat Pompeu Fabra.
    •  10:30h. Indicadors psicosocials. Valorar la gestió psicosocial i l’impacte econòmic de l’estrès en el treball
      • José Francisco Martínez-Losa. Director de Audit & Control Estrés. Membre de Mieses Global

11:00h-11:30h Coffee - Break

11:30h Presentació de la col·laboració amb l’ONG AISE

• Presentació: Helena Galdeano, membre de la Vocalia d’Infermeria del Treball del COIB.
    • Natalia Mingorance, Àrea de Cooperació del COIB.
    • Manel Tomás, Àrea de Cooperació del COIB.
    • Cristina Fernández, Secretària i Coordinadora de Projectes Generals d’AISE.
    • Zahida Jiménez, Coordinadora General d’AISE.

11:45h 2a Taula: I les empreses també guanyen

Moderadora: Cristina Gómez, membre de la Vocalia d’Infermeria del Treball del COIB

• 11:50h - Reduir el cost de l'accidentabilitat a l'empresa.
      • Enric Riera, formador del RACC Advanced Driving Center.
    • 12:10h - El Model d’Empresa Saludable. L’experiència d’ORKLI
      • Jone Goenaga . Infermera del Treball. ORKLI S. Coop.
      •  Angel Gomez. Metge del treball. ORKLI S.Coop.
    • 12:30h - L’empresa com a vehicle del nou paradigma: liderar la nostra salut
      • Esther Deltor. Directora de l’Àrea de Salut i Empresa a meHRs. Infermera.

13:00 3a Taula: El retorn per a la societat

Moderadora: Sheila Espada, Infermera assistencial de MC Mutual Barcelona.

• 13:05h - Bases metodològiques per mesurar el benefici intern generat com organització saludable i responsable.
      • Manuel Bestratén, conseller tècnic de l'Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo (INSST). Co-fundador de Miesesglobal.org. (Moviment per la Excel.lencia, la Salut laboral i la Sostenibilitat).
    • 13:25h - Impacte de la responsabilitat social empresarial en la formació i talent dels joves.
      • Antoni Miquel, gerent i fundador de Tallers A. Miquel, concessionari oficial Linde a Lleida, Tarragona i Andorra,
      • Nicolau Galdeano, Inspector d’Educació i Coordinador de l’Àrea d’Inspecció de Formació Professional a Catalunya.
    • 13:45h- Campanile And You, un programa RSC amb impacte positiu
      • Camille Gil. Responsable RSC Campanile España. Cultura de Empresa y Experiencia de Cliente y Colaborador

14:15h Lliurament del Guardó Empresa Saludable 2019 i Vídeo 5 anys
    El guardó l’entregarà Joan Conesa, Vocal d’Infermeria del Treball de la Junta de Govern del COIB i gerent del COIB.

14:30-15:45h Dinar

15:45h-16:45h Tallers (3 simultanis)

• Taller 1: Eines i recursos per recerca en salut laboral.
      • Presentació: Antonio Torrejón, membre de la Vocalia d’Infermeria del Treball del COIB.
      • Miquel Àngel Mayer. Diplomat en Disseny i Estadística en Ciències de la Salut.
    • Taller 2: Taller de Seguretat Vial.
      • Presentació: Marcos Quevedo, responsable de Gestión Mutualista en MC Mutual.
      • Hector Armesto, tècnic de Prevenció de Riscos Laborals de MC Mutual
    • Taller 3: Experiències de l’envelliment a la feina
      • Presentació: Leo Calvo, Consultora Àrea Salut de Geseme
      • Jesús Vega, Director del departament de Biomecànica Laboral de Geseme

17:00h Sorteig de premis

17:15h  Cloenda

A càrrec de:

• Joan Conesa,  Vocal d’Infermeria del Treball de la Junta de Govern del COIB i Gerent del COIB.
    • Marcos Quevedo,  Responsable de Gestión Mutualista en MC Mutual.
    • Dani Turró, CEO Geseme

Organitza: