dijous 24 d’octubre 2019
del  dimecres 04 de setembre 2019
fins el  dijous 24 d’octubre 2019

INSCRIU-TE!del 04/09 al 24/10
Auditori COIB (C/Pujades 350, 3a planta. 08019 Barcelona)

4a Jornada de reconeixement a la recerca infermera

Un dels objectius principals de les infermeres és proporcionar unes cures de salut d’alta qualitat basades en l’evidència científica generada mitjançant la investigació. És per aquest motiu que l'Àrea de Recerca del COIB organitza els propers 24 i 25 d’octubre la 4a Jornada de Reconeixement a la Recerca en Infermeria.

Dijous 24 d’octubre de 2019

15:30 a 18:30h: 2 Tallers simultanis de 3 hores (gratuït, indispensable inscripció a la Jornada)

1. Estratègies per millorar la comunicació científica oral i escrita
    A càrrec d’Elena Maestre, infermera-nutricionista, professora del Departament d’Infermeria Fonamental i Medicoquirúrgica, Escola d’Infermeria de la Universitat de Barcelona.
    Per la realització d’aquest taller serà necessari que cada alumne porti el seu ordinador portàtil.

2. Com publicar articles científics
    A càrrec de la Dra. Llúcia Benito, infermera-estadística, professora del Departament d’Infermeria Fonamental i Medicoquirúrgica, Escola d’Infermeria de la Universitat de Barcelona.

Divendres 25 d’octubre de 2019

8:30 a 8:45h: Acreditacions i lliurament de documentació

9 a 9:30h: Acte inaugural

• Albert Tort, president del Col·legi Oficial d’Infermeres i d’Infermers de Barcelona (COIB).
  • Núria Cuxart, degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya.
  • Pilar Delgado, responsable de l’Àrea de Recerca del COIB
  • Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.

9:30 a 10:30h: Up to date en Recerca

Integració de dades en estudis de mètodes mixtes i multi mètodes en l’àmbit de la salut.

Ponent: Dra. Mª Teresa Anguera. Facultat de Psicologia, Universitat de Barcelona

Modera: Dra. Llúcia Benito, Àrea de Recerca del COIB.

10:30 a 11h: Pausa - cafè

11 a 11:45h: Presentació de projectes subvencionats pel COIB

• Projecte 1: Beatriz Díez PR-2645/12 Estudio sobre la eficacia de un programa de educación sanitaria personalizada a pacientes epilépticos farmacorresistentes y familiares ingresados en la Unidad de Monitorización de Epilepsia del Hospital Universitari Germans Trias i Pujol.
  • Projecte 2: Dra. Cristina Martínez PR-2619/12 Estudio multicéntrico de evaluación de consumo del tabaco y del nivel de implantación de las intervenciones enfermeras para dejar de fumar en los hospitales catalanes: Estrategia para la prevención y promoción de la salud hospitalaria.
  • Projecte 3: Dra. Pilar Fuster PR-2716/12 Enfermería pediátrica y cuidados centrados en la familia.
  • Projecte 4: Carme Boix PR-2655/12 Ensayo clínico aleatorizado controlado sobre la efectividad del programa de paciente experto en atención primaria en el control de la diabetes mellitus tipo 2.

Modera: Dra. Marta Romero, Àrea de Recerca del COIB

11:45 a 12:30h: Presentació de projectes subvencionats pel COIB

• Projecte 1: Eva Guix PR-1819/13 Influència de les intervencions infermeres en l'adherència al tractament amb fàrmacs antituberculosos en la població pediàtrica.
  • Projecte 2: Mònica Castellà PR-1804/13 Eficiència de dos tipus de valoració del risc de lesions per pressió: diària o segons risc.
  • Projecte 3: Gemma Via PR-2080/15 Conocimientos, actitudes y prácticas enfermeras sobre el uso de contenciones físicas en las unidades de cuidados intensivos.
  • Projecte 4: Rosalia Santesmases PR-2079/15 Nivel de alfabetización en salud y prácticas de autocuidado en persones con insuficiencia cardíaca atendidos en Atención Primaria. Estudio transversal multicéntrico.

Modera: Dra. Marta Romero, Àrea de Recerca del COIB

12:30 a 13:30h: Taula debat: Com es promou la recerca infermera des de les institucions sanitàries?

Ponents:

• Dra. Esperanza Zurigel, infermera, coordinadora de Recerca en Cures de Salut, Hospital Universitari Vall d’Hebron
  • Dr. Sergio Alonso, infermer, Suport a la Investigació i Innovació en Cures, Hospital Universitari Germans Trias i Pujol
  • Pendent confirmació.

Modera: Dra. Pilar Delgado, Àrea de Recerca del COIB

13:30 a 14h: Cloenda
A càrrec de Núria Cuxart, directora de Programes del COIB

• Presentació dels projectes que han rebut finançament per a la Recerca Infermera de la Fundació Infermeria i societat 2019 i l’Ajut per a la publicació d'articles en revistes científiques d'accés obert del COIB.
Formulari d'inscripció
Carregant formulari d'inscripció...