15 de juny de 2022

La Junta de Govern de la corporació acorda una ajuda de fins a 70 euros per a les col·legiades que hagin adquirit bitllets de transport per assistir a la mobilització convocada per la plataforma Unidad Enfermera. El bitllet d’anada, el de tornada, o tots dos, han de tenir data del mateix dia 18 de juny.

El COIB dona ajudes per assistir a la manifestació del 18 de juny a Madrid

Davant les consultes que s’han rebut al COIB per part d’infermeres de Barcelona que tenen interès en assistir a la manifestació convocada per la plataforma Unidad Enfermera per al dissabte 18 de juny a Madrid, la Junta de Govern de la corporació ha acordat destinar una ajuda de fins a 70 euros per a cada col·legiada que hagi adquirit bitllets per anar-hi.

El nombre de peticions ha estat força baix, amb la qual cosa s’ha descartat llogar un autocar per realitzar el trasllat. Cal tenir en compte que el passat 25 de març el COIB va posar a disposició de les seves col·legiades un autocar per poder assistir a la manifestació per demanar l’avançament voluntari de la jubilació dels professionals de la salut als 60 anys, que no es va arribar a omplir.

Per poder gaudir d’aquesta ajuda, cal que les infermeres col·legiades al COIB enviïn una còpia dels bitllets de tren, avió o autobús a l’adreça electrònica info@coib.cat, abans del proper 24 de juny. En el correu s’ha d’indicar el nom, els cognoms, el DNI i un telèfon de contacte. El bitllet d’anada, el de tornada, o tots dos, han de tenir data del mateix dia 18 de juny.

La manifestació del proper dissabte ha estat organitzada per la plataforma Unidad Enfermera, constituïda recentment, que aplega el Consejo General de Enfermería (CGE), el Sindicat d’Infermeria SATSE, l’Associació Nacional de Directius d’Infermeria (ANDE), la Conferència Nacional de Degans d’Infermeria (CNDE), l’Associació Estatal d’Estudiants d’Infermeria (AEEE) i diverses societats científiques infermeres.

La mobilització ha estat convocada per “la dignitat i el reconeixement dels professionals i la salvació del sistema sanitari”. De manera més concreta, la plataforma convocant vol reivindicar el reconeixement del nivell A1 a les infermeres que treballen al sector públic, acabar amb les agressions que pateixen aquestes professionals, i demanar solucions als reptes que tenen les infermeres docents i investigadores i els professionals clínics docents a àmbit universitari, entre d’altres.