FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
29 de gener de 2018

La responsable d’entreteniment de TVE, Toñi Prieto, ha respost a les queixes enviades al Defensor de l’Espectador, entre elles les del COIB, en l’espai “RTVE Responde” emès ahir diumenge 28 de gener, a La 2. Lluny de reconèixer l’error, Prieto justifica la vestimenta ofensiva de les infermeres que apareixien ja que “era una paròdia de la pel·lícula Dirty Dancing” i que cal “veure-ho en el seu context”.

TVE justifica el tractament sexista donat a les infermeres a “Telepasión“ tot i demanar disculpes a qui se sentí ofès

Davant les múltiples queixes rebudes per l’ens públic, tant per professionals com per part d’organitzacions representatives de les infermeres i infermers, inclosa la queixa del COIB, RTVE ha formulat la seva resposta a través del programa “RTVE Responde” que es va emetre ahir diumenge.

En aquest espai, es trasllada l’explicació de Toñi Prieto, responsable d’entreteniment de la cadena i en la que no es reconeix en cap moment l’error del número musical en el que les infermeres apareixien amb un vestuari sexualitzat i masclista en l’entorn d’un centre de salut.
La resposta, lluny de reconèixer la gravetat del fet, intenta justificar el context del programa.

Aquesta és la resposta íntegra:

«En el sketch referido se buscaba hacer una parodia divertida con la recreación de un musical basado en la película Dirty Dancing, en el escenario de la serie Centro Médico, bailando médicos, pacientes, enfermeros/as y otro personal sanitario. Para ello se considero que el ballet podria llevar una indumentaria y escenificación que transmitiera el espíritu y el tono de los espectáculos de Broadway, especialmente los de los años 70, época de la canción que bailan, con la fantasia propia de cualquier musical. Hay que ver el número en su contexto y, en ningún caso, se buscó un tratamiento sexista o denigratorio. No existia ninguna intención de afrontar a nadie y vayan por delante las disculpas si alguien se ha podido sentir ofendido.
El colectivo de enfermeros y enfermeras, así como  el personal sanitario en general, merece todo nuestro respeto y aprecio. Esperando que puedan entender las razones expuestas, les informo también que sus consideracions han sido trasladadas a las diferentes secciones del area de entretenimiento porque siempre intentamos tener en cuenta todas las opiniones y sensibilidades
».

Mira el programa "RTVE Responde", 28 de gener de 2018.