20 de desembre de 2016

El conseller de Salut ha fet entrega dels guardons a 13 persones i 7 entitats destacades en l’àmbit de la salut. Entre aquestes, s'ha reconegut la trajectòria professional de Núria Cuxart, actualment Degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, Directora de Programes del COIB i Presidenta de la Fundació Infermeria i Societat. També ha estat guardonada l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya.

Núria Cuxart rep la Medalla Josep Trueta 2016 del Govern per la seva contribució a l’estructura professional de les infermeres

El conseller Toni Comin va lliurar ahir al vespre les Medalles i Plaques Josep Trueta que anualment concedeix la Generalitat de Catalunya a persones i entitats pel mèrit sanitari. Núria Cuxart va rebre la distinció del Govern en reconeixement a la seva trajectòria pel desenvolupament de la professió infermera a Catalunya. Actualment, Cuxart és Degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, directora de programes del COIB i presideix la Fundació Infermeria i Societat.

Cuxart va trasmetre la seva alegria i emoció al rebre un reconeixement que «rebo jo però que és per a totes les infermeres i infermers. No és possible reconèixer una trajectòria professional sense reconèixer a totes els persones que t'han acompanyat en el camí». «Aquesta és la millor professió del món», va afegir la infermera, «cal fer confiança a les infermeres en els centres de decisió i del sistema de salut, professionals indispensables si volem un país de persones ben cuidades».

Entre la resta de guardonats, Alba Brugués va rebre la placa de l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFICC) com a presidenta de l’entitat que des de l’any 1996 promou el desenvolupament professional i fomentar la recerca en l’àmbit de les cures infermeres.

Aquest reconeixement el rebo jo però que és per a totes les infermeres i infermers

Núria Cuxart Ainaud, Diplomada en Infermeria i Llicenciada en Humanitats, ha dedicat mitja vida a treballar per l’avenç de la professió infermera a Catalunya, especialment en els processos d’adopció de models conceptuals infermers i en totes les qüestions relacionades amb l’estructura professional infermera. Ho ha fet des de la docència, la recerca i l’impuls de processos regulatius des del COIB, on és directora de programes i com a Degana del Consell de Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya.

Cuxart, que compagina les seves responsabilitats al COIB i com a degana de les infermeres catalanes, amb la presidència de la Fundació Infermeria i Societat, és autora de publicacions en revistes científiques, revistes d’associacions i d’altres entitats, en llibres de ponències i comunicacions i en publicacions internes de entres assistencials. Ha estat ponent en diferents conferències, taules rodones i comunicacions científiques i ha participat en projectes d’investigació. Fins aquest mateix any, ha estat compaginant aquestes tasques amb la de professora associada de l’Escola Universitària d’Infermeria de la Universitat de Barcelona i amb la de professora de la Facultat de Ciències de la Salut Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, amb les que manté una estreta col·laboració.

Cal fer confiança a les infermeres en els centres de decisió i del sistema de salut, professionals indispensables si volem un país de persones ben cuidadesCuxart és Màster en Gestió de Serveis d’Infermeria per la Universitat de Barcelona i ha finalitzat els recursos de doctorat en Ciències Humanes i Jurídiques de la Universitat Internacional de Catalunya. En l’àmbit assistencial, Núria Cuxart va treballar durant 11 anys com a infermera de l’Hospital Clínic de Barcelona, ha estat també infermera gestora durant 15 anys a la Fundació Hospital de Mollet i ha intervingut en nombroses activitats de formació continuada en forma de classes magistrals, seminaris o tallers i en la coordinació docent i direcció d’altres.

Destaca en aquest 2016, la tasca realitzada en dues qüestions claus per a les infermeres i infermers catalans: el procés d’autoregulació de la Gestió Infermera de la Demanda, que ha estat el primer procés impulsat des de la pròpia professió i amb ampli consens després de cinc anys de feina liderats per Cuxart; i la lluita per aconseguir la publicació d’una norma catalana de la prescripció infermera, liderant la creació i estratègia desenvolupada des de la Comissió de Crisi creada a tal efecte i unint a 52 entitats representatives de la professió. Un procés que està en la seva fase final d’aprovació, després d’un any de treball.