13 de desembre de 2016

El Govern ha aprovat avui la concessió de les medalles i plaques Josep Trueta al mèrit sanitari 2016. Entre els guardonats destaca la medalla concedida a la infermera Núria Cuxart, actualment Degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, Directora de Programes del COIB i Presidenta de la Fundació Infermeria i Societat, en reconeixement a la seva aportació al desenvolupament de la professió infermera a Catalunya.

La Generalitat reconeix la trajectòria professional de la infermera Núria Cuxart amb la Medalla Josep Trueta

El Govern ha aprovat avui la concessió de les medalles i plaques Josep Trueta que s’atorguen anualment a personalitats i entitats que han destacat per la seva contribució en l’avenç i la millora de la sanitat. En aquesta ocasió, el Govern ha reconegut l’aportació de la infermera Núria Cuxart Ainaud, directora de programes del COIB i degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, per la seva trajectòria professional i la significativa contribució al desenvolupament de la infermeria a Catalunya.  Un reconeixement que Cuxart compartirà amb 12 professionals de la salut que també rebran aquesta medalla. En la categoria d’entitats, cal destacar el reconeixement amb la placa Josep Trueta a l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFiCC). L’acte d’entrega d’aquests guardons serà el 19 de desembre.

Núria Cuxart Ainaud, Diplomada en Infermeria i Llicenciada en Humanitats, ha dedicat mitja vida a treballar per l’avenç de la professió infermera a Catalunya, especialment en els processos d’adopció de models conceptuals infermers i en totes les qüestions relacionades amb l’estructura professional infermera. Ho ha fet des de la docència, la recerca i l’impuls de processos regulatius des del COIB, on és directora de programes i com a Degana del Consell de Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya.

Destaca en aquest 2016, la tasca realitzada en dues qüestions claus per a les infermeres i infermers catalans: el procés d’autoregulació de la Gestió Infermera de la Demanda, que ha estat el primer procés impulsat des de la pròpia professió i amb ampli consens després de cinc anys de feina liderats per Cuxart; i la lluita per aconseguir la publicació d’una norma catalana de la prescripció infermera, liderant la creació i estratègia desenvolupada des de la Comissió de Crisi creada a tal efecte i unint a 52 entitats representatives de la professió. Un procés que està en la seva fase final d’aprovació, després d’un any de treball.Cuxart, que compagina les seves responsabilitats al COIB i com a degana de les infermeres catalanes, amb la presidència de la Fundació Infermeria i Societat, és autora de publicacions en revistes científiques, revistes d’associacions i d’altres entitats, en llibres de ponències i comunicacions i en publicacions internes de entres assistencials. Ha estat ponent en diferents conferències, taules rodones i comunicacions científiques i ha participat en projectes d’investigació. Fins aquest mateix any, ha estat compaginant aquestes tasques amb la de professora associada de l’Escola Universitària d’Infermeria de la Universitat de Barcelona i amb la de professora de la Facultat de Ciències de la Salut Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, amb les que manté una estreta col·laboració.

Cuxart és Màster en Gestió de Serveis d’Infermeria per la Universitat de Barcelona i ha finalitzat els recursos de doctorat en Ciències Humanes i Jurídiques de la Universitat Internacional de Catalunya. En l’àmbit assistencial, Núria Cuxart va treballar durant 11 anys com a infermera de l’Hospital Clínic de Barcelona, ha estat també infermera gestora durant 15 anys a la Fundació Hospital de Mollet i ha intervingut en nombroses activitats de formació continuada en forma de classes magistrals, seminaris o tallers i en la coordinació docent i direcció d’altres.