FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
29 de març de 2017

    La Comissió de docència del COIB posa en marxa un cicle de sessions que neix com un espai de reflexió sobre temes docents. Aquest cicle, amb un caràcter informal en el que es potenciarà la participació, comptarà enguany amb quatre sessions de tarda que ja estan programades i que començaran el proper 2 de maig.

    La Comissió de docència endega un cicle de sessions de reflexió sobre temes docents

    «Volem parlar dels temes que interessen i preocupen a les infermeres i infermers interessats en l’àmbit de la docència aportant coneixement però també compartint les experiències d’infermeres docents», explica Anna Ramió, portaveu de la Comissió de docència.

    Aquest cicle, amb un caràcter informal en el que es potenciarà la participació, comptarà enguany amb quatre sessions de tarda que ja estan programades. La primera sessió "M’agrada la docència, que he de fer?", el 2 de maig, ja té les inscripcions obertes. El cicle seguirà amb "Lideratge del professor a l’aula", el 28 de juny; "Debat competitiu a l’aula", el 23 d’octubre i "El tutor clínic, manca d’avaluacions reflexives", el 12 de desembre.

    La primera sessió del 2 de maig comptarà amb Monica Negredo, docent i tutora en el Institut Bonanova, centre públic especialitzat en formació professional sanitària i sociosanitària i depenent del Parc de Salut Mar; Miguel Angel Hidalgo, docent a la Universitat de Barcelona; Carme Vila, docent a Facultat en Ciències de la Salut Blanquerna-Universitat Ramon Llull i Susana Santos, docent a l’Escola Superior de Ciències de la Salut Tecnocampus (ESCST), a la Universitat Pompeu Fabra.

    Consolidar la funció docent i educadora infermera

    La docència infermera recau en mes del 50% en professionals infermers, que ho fan en l’àmbit universitari però també en cicles formatius de grau mitja o superior i des de les unitats docents dels centres hospitalaris.

    La Comissió de docència del COIB es va constituir a mitjans del 2016 amb diferents objectius, entre ells, informar i acompanyar les infermeres i infermers que desitgen desenvolupar la seva carrera professional, parcialment o totalment, en la docència infermera. En aquest sentit, la Comissió ha elaborat la 1a Guia Itinerari professional per a la infermera docent, que es publicarà en breu.

    Aquest grup de treball pretén contribuir a la consolidació de les places docents, obrir el debat sobre teories infermeres que sustenten la practica professional, impulsar el debat sobre els llenguatges infermers, contribuir a definir el paper de la professora/r a les practiques assistencials, visualitzar l’aplicabilitat de les Tesis Doctorals i apoderar amb eines docents de la infermera assistencial com a tutor d’estudiants, entre d’altres objectius.