6 d’agost de 2015
    Els Col·legis d'Infermeria de València, Alacant, Castelló, Barcelona, Balears i Múrcia, pertanyents al Fòrum Infermer de la Mediterrània, han fet arribar una carta al Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, per tal d’aclarir si la formació addicional al títol universitari exposada en el Projecte de Reial Decret relatiu a la prescripció és necessària.

La formació prevista en l'esmentat projecte es compon, en l'àmbit de les cures generals, de 6 crèdits ECTS, equivalents a 150-180 hores. En l'àmbit de les cures especialitzats, 6 crèdits ECTS equivalents a 150-180 hores, un cop superats o reconeguts els crèdits que preveu l'apartat anterior per a l'àmbit de les cures generals.

Els col·legis signants sol·liciten a la Subdirecció General de Títols i Reconeixement de Qualificacions, liderada per D.ª Margarita Lezcano-Mújica Núñez, que determini:
    1 - Sí les competències adquirides per les infermeres en la seva formació universitària de grau són idèntiques a les propostes en el projecte de Reial Decret sobre indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris per part dels infermers.

2 - Sí el Ministeri de Sanitat té capacitat per acreditar a les infermeres en competències professionals.

Per llegir la carta fes click aquí.