12 d’agost de 2015
    El Fòrum Infermer de la Mediterrània, del qual en forma part el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona junt als col·legis d’Alacant, Balears, Castelló, Murcia i València, ha sol·licitat la intervenció del Ministeri per tal d’evitar que les infermeres hagin de cursar una formació addicional per poder prescriure medicaments.

Així mateix, els col·legis de l’arc mediterrani han llançat una sèrie de qüestions a la comunitat col·legial que representen. “És necessari que en el sí de la professió es generi un clima de debat sobre el perquè d’aquesta situació” ha assegurat la directora de programes del COIB, Núria Cuxart.

Les qüestions sobre les que el Fòrum Infermer de la Mediterrània convida a reflexionar a les infermeres són:
    1.- Què ha condicionat que, tenint la mateixa formació en matèria en farmàcia, la legislació sobre garanties de l’ús racional de medicaments i productes sanitaris permeti que els podòlegs puguin prescriure amb total llibertat mentre que les infermeres no puguin prescriure ni un bolquer?
    2.- Per què s’ha recorregut la sentencia del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB), que permet a les infermeres dispensar medicaments i productes sanitaris no subjectes a prescripció mèdica? Per què és tan important sotmetre a 250.000 infermeres de l’Estat a un curs obligatori? No és millor seguir el que diu la jurisprudència?
    3.- Per què es recorre la sentència el TSJIB i es destinen tants esforços a la modificació de la llei per a que les infermeres hagin de fer una formació extra? Amb la seva formació universitària les infermeres no estan ja capacitades per fer-ho?

4.- En temes professionals importants el col·lectiu ha de tenir un major protagonisme. Creus necessari un referèndum professional al teu Col·legi per saber si les infermeres estan d’acord en fer una formació addicional per a poder prescriure?

5.- Per quin motiu no s’ha demanat la opinió ni s’han incorporat en el debat les Associacions i Societats Científiques d’Infermeria, Escoles i Facultats de Ciències de la Salut?

6.- Consideres que és una nova competència allò que es fa actualment en la pràctica clínica diària?

7.- És necessari que una infermera s’habiliti per a fer el que ve fent cada dia des de que va acabar els seus estudis?

En definitiva, els membres del Fòrum Infermer de la Mediterrània creuen oportú reflexionar sobre la següent qüestió: quina és la novetat prescriptora pactada per a les infermeres que necessita una formació obligatòria de 180 hores?

Consulta altres notícies relacionades amb aquesta acció del fòrum Infermer del Mediterràni:

- El Fòrum Infermer de la Mediterrània es mostra en contra que les infermeres hagin d'obtenir una formació addicional per prescriure medicaments, 11 d'agost de 2015.