3 de setembre de 2015
    L’estudi, que s’inicia aquest mes de setembre, analitzarà la prevalença del tabaquisme entre les futures infermeres i infermers de Catalunya i establirà el grau de coneixement que en tenen sobre el tabaquisme i les intervencions per deixar de fumar. ”Aquesta informació”, explica Cristina Martínez, coordinadora de la comissió, “serà clau per començar a aplicar estratègies que ajudin al col·lectiu de futures infermeres a deixar de fumar i, d’altra banda, a donar-los les eines educatives que necessiten per integrar en la seva pràctica clínica habitual l’avaluació del fumador i oferir ajuda per a la cessació tabàquica”.

Un dels eixos estratègics de la Comissió de Tabaquisme del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya és incidir en la formació infermera relacionada amb el tabaquisme. ”Podrem analitzar amb les dades on cal incidir gràcies a l’estudi però el que ja sabem ara és que el tipus de formació que es dona al grau és molt genèrica, poc profunda. S’aborda en àmbit comunitari o clínic però no com un tema transversal ni com una formació en el qual es puguin donar eines a les infermeres”, afegeix Martínez.

La mostra prevista per a l’estudi són tots els estudiants matriculats a les assignatures troncals del grau d’infermeria el que pot representar un total de 10.600 alumnes. La participació a l’estudi per part de les Escoles de grau d’Infermeria de Catalunya és voluntària i previ consentiment signat. En aquest sentit, el Consell fa una crida a la participació i col·laboració en aquest estudi, els resultats del qual es publicaran en una revista científica previsiblement a finals del 2016 i del qual s’elaborarà un llibre blanc la primavera del 2017.

Cristina Martínez Martínez n’és la investigadora principal i l’equip investigador està integrat per les infermeres Marcela Fu, Isabel Nerín, Guadalupe Ortega, Albert Bueno, Antonio López, Miquel Jové, Julia Mena i Cristina Monforte.