S’han enviat 21.400 targetes a hospitals comarcals, centres d’atenció primària, centres sociosanitaris, residències i hospitals de MATEPSS de la demarcació de Barcelona. Mostrant aquesta targeta i el carnet del COIB, les infermeres tindran facilitats per aparcar gratuïtament durant les hores de feina mentre duri la crisi sanitària.

El COIB lliura a infermeres i infermers de Barcelona una targeta identificativa per acreditar-se durant els desplaçaments mentre estan de servei

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermeres de Barcelona (COIB) ha elaborat una targeta identificativa perquè les infermeres col·legiades es puguin acreditar davant dels cossos de seguretat durant els desplaçaments amb el seu vehicle particular mentre estiguin de servei. L’acreditació també facilitarà l’estacionament gratuït durant les hores de treball. Per poder comprovar l’autenticitat del document, és necessari portar sempre a sobre el carnet de col·legiat/da.

A la targeta, que serà vàlida de manera excepcional durant l’actual crisi sanitària provocada per la pandèmia de la Covid-19, s’anotarà el nom i cognoms, el número de col·legiat i un telèfon de contacte.

L’acreditació té el vistiplau del Servei Català de Trànsit i de Protecció Civil. El COIB ho ha posat en coneixement de les direccions d’infermeria de tots els centres, que s’encarregaran de fer-ne la distribució entre els professionals.

A data 21 d’abril, ja s’han enviat 21.400 targetes a tots els hospitals comarcals, els centres d’atenció primària, a centres sociosanitaris, residències i hospitals de MATEPSS de la demarcació de Barcelona. Els centres que en necessitin poden sol·licitar-les a través de l’adreça electrònica cjordano@coib.cat i el COIB les farà arribar per correu urgent.

Aquesta iniciativa dona resposta a la petició que han fet durant els darrer dies diverses persones col·legiades.