18 de juliol de 2018

Des del mes de maig, el Col·legi incorpora l’energia 100% renovable a la seva seu després d’unir-se a la comercialitzadora elèctrica Holaluz. Aquesta mesura suposa un pas més en el compromís per contribuir a la millora contínua de la societat amb el respecte al medi ambient i tindrà també un estalvi econòmic d’un 15% en el cost energètic anual.

El COIB aposta per l'energia verda

L’aposta per l’energia verda s’emmarca dins dels objectius del Pla d’acció del COIB 2018 desenvolupat a partir de l’adhesió de la corporació a la Xarxa Barcelona +Sostenible i segueix la línia establerta pel Sistema de gestió medi ambiental implantat al Col·legi des de l’any 2014 i certificat d’acord amb la norma UNE-EN ISO 14001:2015.

El 100% de l’energia que HolaLuz comercialitza és renovable i està certificada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

El COIB va signar el 2017 el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat i va elaborar un Pla d'Acció que ara ha estat renovat i que podeu consultar online. La seva finalitat és reduir al mínim l’impacte que l’activitat de la corporació pot suposar per al Medi ambient, així com conscienciar al col·lectiu infermer i impulsar accions per la promoció d’empreses saludables en les quals puguin col·laborar les col·legiades i col·legiats.

D’altra banda, la Xarxa Barcelona + Sostenible és una xarxa d'organitzacions que assumeixen la seva corresponsabilitat en la construcció d'una Barcelona més sostenible i es comprometen a contribuir-hi, cadascuna des del seu àmbit. Hi participen en la xarxa empreses, associacions, universitats, emprenedors, col·legis professionals i altres col·lectius.