16 de novembre de 2017

A partir d’ara les col·legiades i col·legiats podran donar-se d’alta, de baixa, canviar la seva situació col·legial i o sol·licitar les ajudes disponibles sense moure’s de casa. El sistema de finestreta única permet realitzar diverses gestions telemàtiques sense necessitat de desplaçar-se a la seu del COIB.

El COIB activa la Finestreta Única per fer tràmits online

El Col·legi ha finalitzat la implantació del sistema de finestreta única. Es tracta d’un espai que ja es va activar amb el canvi de la web col·legial el 2016 i en el que faltava l’activació de la gestió telemàtica a distància. A través d’aquest espai la col·legiada pot relacionar-se telemàticament amb el col·legi, demanar modificacions pel que fa a la seva situació col·legial, actualitzar la seva fitxa i dades i iniciar tràmits relatius al seu exercici professional. Aquest espai permet també al ciutadà disposar d’un canal per informar-se.

A partir d’ara totes aquestes modificacions i sol·licituds ja es poden fer online. En el cas de la tramitació d’altes, caldrà que l’usuari disposi de DNI electrònic (DNIe) amb la clau activada i d’un lector de targetes intel·ligent. Les col·legiades podran ara sol·licitar online la seva alta, l’alta per trasllat, la sol·licitud de reingrés, podran donar-se de baixa, informar de canvis en la seva situació col·legial en casos de jubilació i invalidesa, o canviar a alta exercent i sol·licitar algunes de les quotes reduïdes i ajuts que el COIB posa a disposició de les col·legiades i col·legiats per a diferents situacions laborals.

En tots aquests casos, les col·legiades i col·legiats podran fer un seguiment en temps real de l’estat del tràmit endegat a través d’un enllaç que rebran per correu electrònic en el moment de realitzar qualsevol d’aquestes accions.

Si teniu dubtes sobre el que podeu fer a la finestreta única consulteu les preguntes freqüents.

El COIB activa la Finestreta Única per fer tràmits online