Del 25 al 31 de maig té lloc la XXI Setmana Sense Fum amb l’objectiu de sensibilitzar a la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se o d’abandonar el consum de tabac i poder gaudir d’un ambient lliure de fum i de residus del tabac. Enguany, el lema és ‘Desconnecta't de la cigarreta, endolla't a la vida’. Com cada any, la Comissió de Tabaquisme del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) participa en el grup de treball de la campanya.

Comença la XXI Setmana Sense Fum

Donat que enguany no s’ha pogut dur a terme el concurs “La infermera, la teva aliada per deixar de fumar”, que la Comissió de Tabaquisme del CCIIC convoca des de fa dos anys i que forma part dels materials inclosos en la Setmana Sense fum, s’ha volgut continuar amb la tasca de difusió de les intervencions infermeres en aquest àmbit. La Comissió convida a totes les infermeres i infermers i estudiants d’Infermeria a compartir a les xarxes socials les seves activitats i experiències en el control del tabaquisme durant aquesta crisi sanitària acompanyades del hashtag #Infermerescontraeltabac i que seran compartides pels canals del CCIIC a Twitter i a Instagram. La campanya, que els membres de la Comissió expliquen en aquest vídeo, estarà activa fins el 19 de juny.

La Setmana Sense Fum és una iniciativa de la Sociedad Española de Medicina Familiar y Comunitària (semFYC) i CAMFiC a Catalunya, que durant els últims anys ha organitzat el Programa Atenció Primària Sense Fum a Catalunya (AIFICC, CAMFiC i ASPCAT). Amb l’objectiu d’involucrar diversos àmbits en una iniciativa comuna i unificar un mateix missatge, en els últims anys, estem implicats en l’organització tots els que ja estàvem d’una manera o una altra relacionats amb aquesta campanya: la Xarxa d’Atenció Primària Sense Fum, la Xarxa Catalana d’Hospitals sense Fum, la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables; els Col·legis de Catalunya de metges, d’infermeres, de farmacèutics, de pedagogs i de psicologia; les Societats científiques de Catalunya, de medicina familiar i comunitària, d'infermeria familiar i comunitària, de Llevadores i de Salut Laboral; la Societat catalana d’atenció i tractament del consum del tabac; la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis i les Diputacions; l’Agència de Salut Pública de Catalunya i els serveis territorials; l’Agència de Salut Pública de Barcelona; l’Associació Espanyola Contra el Càncer, la Federació d’Entitats contra el Càncer de Catalunya i l’organització no governamental “no más colillas en el suelo”.

Es poden compartir idees, projectes i activitats relacionades amb la XXI Setmana Sense Fum a les xarxes amb el hashtag #ssfcat20.