15 de març de 2018

L’assemblea general ordinària del Col·legi, celebrada el 14 de març, ha aprovat per 57 vots a favor i cap en contra els pressupostos per aquest any. També s’ha aprovat la memòria d’activitats, l’estat de comptes i la liquidació de l’exercici 2017 amb 55 vots a favor.

L’assemblea del COIB aprova els pressupostos del 2018 i el tancament de l’exercici 2017

El president del COIB, Albert Tort, ha destacat l’any 2017 com «un dels exercicis més intensos dels últims anys de la història de la corporació». Un any en el que el Projecte Reset ha re-connectat les infermeres de Barcelona, en el que hem pogut projectar internacionalment les aportacions professionals de les infermeres  de Barcelona en el Congrés Internacional d’Infermeria i a través de la plataforma catalanurses.cat i en el que el COIB ha ofert més formació i jornades professionals que mai.

Per la seva banda, la Secretaria de la Junta de Govern Maria Teresa Rubio ha donat a conèixer la memòria d’activitats del COIB de l’any passat, destacant les activitats de suport i acompanyant a les infermeres i infermers posant al seu abast diferents serveis i eines que ajuden a créixer professionalment i resoldre tota mena de situacions laborals, legals, professionals o ètiques, entre d’altres. L’informe d’activitats reflecteix el compromís i la continuïtat en la gestió del COIB, en la que es mantenen les estratègies orientades a contenir la despesa i donar solvència als comptes del Col·legi.

Entre d’altres projectes, s’ha destacat la implementació de la Finestreta Única, que permet a les col·legiades i col·legiats realitzar tràmits online, l’alta activitat de les vocalies, comissions i grups de treball del col·legi i els 12 mesos de Projecte Reset com a procés participatiu inèdit en el sí de la professió infermera.

La tresorera de la Junta de Govern del COIB Marta Olivares va presentar l’informe econòmic del 2017 explicant que els ingressos del COIB han estat de 8.901.184,05 euros, un 91,7% dels quals procedeixen de les quotes ordinàries Pel que fa a les despeses, aquestes van ser 8.937.176 euros. El resultat pressupostari ha estat de -35.991,48 euros i el resultat comptable 756.470,39 euros.

La directora de programes, Núria Cuxart, i el gerent del COIB, Joan Conesa, han presentat les accions previstes per endegar durant aquest any amb els pressupostos que han quedat aprovats.

En l’àmbit professional, serà un any que marcat pels esforços ens els processos de regulació professional, tant els que segueixen pendents de resoldre, com és el cas de la prescripció infermera, com els que estan en procés de creació en l’àmbit de l’atenció pre-hospitalària i d’emergències, l’àmbit de la gestió de la imatge corporal i l’inici de la regulació relacionada amb les infermeres que intervenen en sedacions. Destaca també la creació del Comitè Ètic d’Investigació Clínica (CEIC) del COIB.

En el treball constant que fa la corporació per a la imatge infermera i la seva defensa i projecció es comptarà enguany amb l’estrena del Banc d’imatges, entre d’altres accions rellevants. Cal destacar l’alta activitat, amb una oferta cada cop més important, d’activitats formatives i professionals impulsades des de les vocalies, grups i comissions del COIB.

Aquest serà l’any, també, en el que es treballaran els eixos consensuats durant el Projecte Reset a fi d’analitzar quines mesures i accions es poden desenvolupar.

Per la seva banda Joan Conesa ha destacat, des de la gerència del COIB, les accions de continuïtat previstes dins del Projecte de gestió 2016-2020 que treballa en quatre grans eixos: l’estabilitat econòmica i el refinançament, la millora del model organitzatiu, la innovació i el pla de sistemes i TIC i totes les accions endegades per treballar amb un model d’empresa saludable i de bon govern. Destaca pel 2018 la posada en marxa del sistema de treball orientat a objectius i competències, la gestió emmarcada en un model d’empresa sostenible i saludable, les tasques de preparació per a l’activació de la signatura electrònica i certificació digital i les accions orientades a ampliar les mesures de transparència i bon govern de la corporació.

En quant al pressupost de 2018, la tresorera de la Junta de Govern ha explicat que la previsió d’ingressos i la de despeses està molts ajustada. El pressupost aprovat preveu uns ingressos de 8.935.111,06 euros i unes despeses de 8.931.586,16 euros, amb un resultat pressupostari previst positiu de 3.524,90 euros.