17 de març de 2017

L’assemblea general ordinària del Col·legi ha aprovat per 58 vots a favor i cap en contra els pressupostos per aquest any. També s’ha aprovat la memòria d’activitats, l’estat de comptes i la liquidació de l’exercici 2016 amb 60 vots a favor.

L’assemblea del COIB aprova els pressupostos del 2017 i el tancament de l’exercici 2016

Durant l’assemblea, celebrada el 15 de de març, s’han presentat les principals línies d’acció del Col·legi per al 2017. Un any marcat pels esforços ens els processos de regulació professional, l’alta activitat d’esdeveniments professionals propis i externs, com el Congrés Internacional de Barcelona que es celebra a Barcelona, i pel desenvolupament del Projecte Reset, un gran debat professional de les infermeres i infermers de Barcelona que ha de culminar amb una renovació dels estatuts col·legials.

El president del COIB, Albert Tort, ha volgut destacar com a qüestions que han marcat el 2016 el “revulsiu” que ha suposat el cas de la mala regulació de la Prescripció Infermera per la professió i com “ens ha cohesionat com a col·lectiu”, posant de relleu la feina feta en la coordinació entre institucions i la implicació de les infermeres. En aquest sentit, Tort ha recordat la importància de participar en el Projecte RESET, gestat l’any passat i que està en marxa: “cercant els consensos i els grans acords necessaris per marcar fites importants a nivell de la professió i orientar els esforços i, si cal, canviant l’estructura mateixa del COIB per donar resposta a les necessitats de la professió”.

Per la seva banda, la Secretaria de la Junta de Govern Maria Teresa Rubio ha donat a conèixer la memòria d’activitats del COIB de l’any passat, destacant les activitats de suport i acompanyant a les infermeres i infermers posant al seu abast diferents serveis i eines que ajuden a créixer professionalment i resoldre tota mena de situacions laborals, legals, professionals o ètiques, entre d’altres. L’informe d’activitats reflecteix  el compromís i la continuïtat en la gestió del COIB, en la que s’han implementat estratègies orientades a contenir la despesa i donar solvència als comptes del Col·legi. El 2016 ha estat marcat per projectes pensats per millorar l’accessibilitat i comunicació de les col·legiades amb la corporació, com ara la figura dels assessors personals i el nou coib.cat, amb la incorporació del sistema de pagament online i el treball per activar la finestreta única. Destaca igualment, la posada en marxa del Centre d’Innovació i Desenvolupament Infermer – IDIC, com un projecte transversal i estratègic de les infermeres de Barcelona.

En el balanç pressupostari de 2016,  la tresorera de la Junta de Govern del COIB Marta Olivares va informar que el resultats pressupostari i comptable van ser de 124.486 euros i 1.312.093 euros, respectivament.  Va fer èmfasi en la racionalització de la despesa que, en els darrers 6 anys, ha representat un estalvi de 1.900.000 euros en les despeses de la corporació.

La directora de Programes, Núria Cuxart, i el gerent del COIB, Joan Conesa, van presentar les accions previstes per endegar durant aquest any. A banda del Projecte RESET i la regulació de la prescripció infermera, Cuxart ha explicat com els esforços del col·legi en l’àmbit professional estan orientats en processos d’autoregulació, alguns ja endegats, com el de l’àmbit de les emergències. Destaca entre els projectes de 2017 l’increment de dotació econòmica destinada a recerca, l’important augment d’activitat de les vocalies, grups i comissions que generen multitud de formació, documentació d’anàlisi i més de 15 grans esdeveniments de referència per les infermeres i infermers.

Per la seva banda Joan Conesa ha destacat, des de la gerència del COIB, es segueix treballant en el canvi organitzatiu per millorar la qualitat de l’atenció a les col·legiades i facilitar l’accés als serveis del COIB. Un projecte de gestió 2016-2020 que treballa en quatre grans eixos: l’estabilitat econòmica i el refinançament, la millora del model organitzatiu, la innovació i el pla de sistemes i TIC i totes les accions endegades per treballar amb un model d’empresa saludable i de bon govern. Destaca pel 2017 la posada en marxa la Finestreta Única des de la web del COIB que permetrà millorar l’accessibilitat i agilitza els tràmits al COIB.

En quant al pressupost de 2017, Marta Olivares destaca que el pressupost d’enguany dóna resposta a l’increment d’activitats professionals, a la consolidació del projectes iniciats l’any anterior (IDIC i RESET) i a les despeses relacionades amb el congrés internacional d’infermeria majoritàriament destinades a la subvenció de 150 euros per les infermeres col·legiades al COIB.