El COIB col·labora amb el curtmetratge «¿Por qué miente la gente?», que aborda l'estigma en salut mental

El Col·legi dona suport, a través d’una acció de patrocini, al proper curtmetratge del director Dídac Cervera en el qual es tractarà l’estigma en salut mental. A través de la ficció, pretén apropar als espectadors l’esquizofrènia, una de les malalties més estigmatitzades de la societat. El projecte es troba en fase de captació de recursos a través d’un Verkami.

19 de juny de 2018

Es presenta el projecte del curtmetratge «La Dignitat», amb la col·laboració del COIB

El centre La Torre Barrina de l’Hospitalet de Llobregat va acollir la presentació del curtmetratge del director David Gonzàlez que planteja el debat sobre la mort digna. En l’acte hi van participar representats de les entitats col·laboradores amb el projecte com l'Associació Dret a Morir Dignament (DMD) i l'Ajuntament de l’Hospitalet i per part del COIB, Montserrat Busquets, de la Comissió Deontològica. El rodatge tindrà lloc del 6 al 10 d'agost.

8 de juny de 2018

Acaba el primer curs de l’IDIC orientat a l’emprenedoria en salut en el que col·labora Barcelona Activa

Les infermeres i infermers emprenedors es van obrint pas en la creació de negocis, empreses o projectes infermers. Un grup de 14 persones han culminat amb èxit el primer curs «Fes-te emprenedor en salut amb IDIC-Emprèn», dissenyat expressament per adquirir els coneixements i habilitat per a crear negocis rendibles, sostenibles i escalables.

4 de juny de 2018

L’Editorial Casals es compromet a esmenar els errors del llibre «Los Hospitales» en relació a la professió infermera

L’editorial ha respost amb rapidesa a la queixa enviada pel COIB en relació al contingut erroni d’un dels seus llibres infantils. A banda de disculpar-se, l’editorial s’ha compromès a esmenar els errors detectats i confirmar, amb la col·laboració del Col·legi, que les esmenes són correctes.

0 Comentaris

La Universitat de Barcelona llança el Màster «Intervencions autònomes complementàries en les cures infermeres»

Matrícula oberta al nou Màster presencial de la Universitat de Barcelona (UB) que compta amb la col·laboració del COIB, responsable del disseny, l’organització i la impartició del contingut. El màster, que començarà el 9 de novembre, està dirigit per Ana Belén Fernández Cervilla, té una durada de dos anys i 60 crèdits.

29 de maig de 2018

El Col·legi Oficial d'Infermeria de les Illes Balears difondrà i promourà Infermera virtual com a eina de promoció de la salut

Gràcies al conveni signat amb el COIB, el Col·legi Oficial d’Infermeria de les Illes Balears (COIBA) contribuirà a la difusió dels continguts d’Infermera virtual i promourà la pròpia eina, potenciant iniciatives de promoció de la salut que es puguin dur a terme a les Illes Balears. Amb aquest acord de col·laboració, Infermera virtual amplia la seva base de col·laboracions incorporant d’altres col·legis professionals que troben en els continguts de la plataforma un referent de qualitat per difondre el coneixement infermer.

29 de maig de 2018

El COIB demana a l'Editorial Casals que esmeni els greus errors del llibre «Los Hospitales» en relació a la professió infermera

El Col·legi ha fet arribar al director general de l’Editorial Casals la queixa formal i sol·licitud d’esmena d’un llibre dirigit a infants de 4 anys en el que es transmet una imatge de la professió infermera totalment incorrecta i lamentable, posicionant-la en tot moment com «l’ajudant del metge».

28 de maig de 2018

Les infermeres de Barcelona tenen l'entrada gratuïta al saló Biz Barcelona

El saló de solucions per a PIMES i emprenedors torna a Barcelona els dies 30 i 31 de maig. Un cop més, les infermeres de Barcelona que tenen un negoci propi o exerceixen la professió per lliure i aquelles que estan interessades en emprendre estan de sort: Biz Barcelona els ofereix l'entrada gratuïta.

28 de maig de 2018

Les relacions entre companys, nou cas d'Ètica en el dia a dia

La Comissió Deontològica del COIB ha publicat un nou cas de la col·lecció Ètica en el dia a dia centrat en les relacions entre companyes en una situació simulada en què una infermera detecta una actitud inadequada en relació a la queixa d’una persona atesa. Aquests casos pràctics tenen l’objectiu d’aprofundir en la reflexió ètica del tenir cura al voltant de situacions de la pràctica quotidiana.

24 de maig de 2018

Tot el que has de saber sobre les teves dades de caràcter personal al COIB

A partir del 25 de maig, el nou Reglament del Parlament Europeu relatiu a la protecció de les persones físiques pel que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD), és aplicable a tots els països membres de la Unió Europea. Una de les principals novetats del RGPD és el principi de responsabilitat proactiva (accountability): la necessitat que el COIB com a responsable del tractament compleixi amb les exigències del RGPD, les documenti i acrediti que, efectivament, ha comunicat a totes les col·legiades i col·legiats la nova política de protecció de dades.