15 d’octubre de 2019

Neix el primer Grup de Cures Infermeres a persones LGTBIQ+ per iniciativa del Departament d’Infermeria de la UAB i el COIB

Amb l’objectiu de promoure l’excel·lència de la pràctica infermera en l’atenció a persones LGTBIQ+, el Departament d’Infermeria de la UAB i el COIB impulsen un grup de treball inèdit que pretén millorar la salut de les persones LGTBIQ+. Les infermeres som un agent de salut referent per a aquesta comunitat però cal, encara, potenciar la formació i la recerca infermera per evitar conductes discriminatòries i/o cures no adaptades amb un impacte negatiu en els resultats de salut.

0 Comentaris

El curtmetratge «Por qué miente la gente?», guardonat al festival de cinema de Guadalajara

Ha rebut el Premio Picazo a la consciència social en el marc del Festival de Cine Solidario de Guadalajara (FESCIGU), un esdeveniment cinematogràfic de curtmetratges de temàtica social. A través d’una acció de patrocini, el COIB dona suport a aquest curtmetratge dirigit per Dídac Cervera i protagonitzat pels actors Carmen Machi, Sergi Cervera i Alain Hernandez.

7 d’octubre de 2019

Emma Costas: «Ens cal desvincular les cures pal·liatives de la mort i vincular-les a qualitat de vida, confort i benestar»

En motiu del Dia Mundial de les cures pal·liatives, el proper 12 d'octubre, el Grup de cures pal·liatives del COIB ha llançat una campanya per fer visible la necessitat de les persones en procés de final de vida de rebre una assistència de qualitat. En parlem amb Emma Costas Muñoz, directora tècnica PADES Mutuam i coordinadora d’aquest grup, integrat per infermeres de l’àmbit assistencial, de gestió, recerca i docència.

0 Comentaris

Campanya de difusió per donar visibilitat a l’aportació infermera en les cures pal·liatives

El Grup de Cures Pal·liatives del COIB endega una campanya de difusió per donar visibilitat a les cures pal·liatives coincidint amb la celebració del Dia Mundial de les Cures Pal·liatives, el proper 12 d’octubre. El grup convida a totes les infermeres i infermers, entitats socials i centres d’atenció, a sumar esforços per donar a conèixer l’aportació infermera en els diferents àmbits assistencials en els que aquesta desenvolupa les cures pal·liatives.

4 d’octubre de 2019

El COIB demana al Consorci Sanitari de Barcelona que no utilitzi imatges anacròniques i sexistes per identificar infermeres

El COIB ha enviat una carta al gerent de l'Àmbit Barcelona Ciutat del Consorci Sanitari de Barcelona per demanar que es canviï i no s'utilitzi més una imatge anacrònica i sexista per identificar infermeres i que s'ha fet servir, en aquest cas, en una presentació interna relativa a la prescripció infermera.

3 d’octubre de 2019

L’IDIC, present al Healthio Day centrat en les aplicacions de la impressió 3D en l’àmbit de la Salut

La directora del Centre d’Innovació i Desenvolupament Infermer (IDIC), Sol Muñoz, serà una de les ponents de la jornada de Healthio, que reuneix professionals i empreses del sector de la salut, dins de l’esdeveniment «Industry. From needs to solutions», del 29 al 31 d’octubre. La jornada es centrarà en les aplicacions de la impressió 3D en el sector de la salut.

3 d’octubre de 2019

Jornada sobre el rol de les dones professionals de la Intercol·legial

La Comissió de Dones i Igualtat de l’Associació Intercol·legial, de la qual el COIB en forma part, organitza la jornada «El rol de les dones professionals», el proper 17 d’octubre a les 18h a la sala d’actes del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC).

2 d’octubre de 2019

El Grup 65 i la Biblioteca del COIB organitzen una exposició col·lectiva de fotografia al voltant de la gent gran

El Grup 65 en col·laboració amb el Servei de Biblioteca i Documentació Infermera (SBDI) del Col·legi organitzen l’exposició fotogràfica «Gent gran: tres entorns, tres mirades» dels artistes Néstor Rives, Oriol Miñarro i Martí Casanellas. Es podrà veure a la primera planta del COIB del 14 d’octubre al 15 de novembre del 2019.

2 d’octubre de 2019

Nous tallers itinerants sobre alimentació saludable d'Infermera virtual a l'octubre

Seguint els actes lúdics itinerants de celebració del 10è aniversari del portal d’educació i promoció de la salut del COIB, Infermera virtual continua de gira amb la bicicleta "la Salu". Aquesta tardor seguiran apropant a la ciutadania hàbits alimentaris saludables en diversos mercats de la ciutat de Barcelona i d’Esplugues de Llobregat per ensenyar com preparar esmorzars i berenars saludables.

26 de setembre de 2019

Les infermeres de Barcelona poden gaudir de l’espectacle «La plaça del diamant» per només 15 euros

El proper 2 d’octubre s’estrena al Teatre Poliorama «La plaça del diamant», l’obra de Mercè Rodoreda adaptada per Paco Mir (Tricicle). Les col·legiades i col·legiats que desitgin gaudir d’aquesta obra interpretada per la companyia Eòlia poden per gaudir d'aquest espectacle per només 15 euros per entrada, que suposa un descompte del 39% sobre l’entrada general, podent comprar entrades per a grups a partir de 4 persones.