16 de novembre de 2019

Convocatòria d’eleccions a la Junta de Govern del COIB

El ple de la Junta de Govern del Col·legi Oficial d’infermeres i Infermers de Barcelona, en sessió celebrada el dia 15 de novembre de 2019, i en compliment del que disposen els articles 53 i 37 dels Estatuts col·legials, ha adoptat l’acord de convocatòria d’eleccions el 24 de febrer de 2020.

Jornada sobre la Gestió Infermera de la Demanda: cap al consens operatiu

La Vocalia d’Infermeria Familiar i Comunitària del COIB i l’Associació d’Infermeria familiar i comunitària de Catalunya (AIFiCC) organitzen una jornada de treball sobre la Gestió Infermera de la Demanda (GID), el proper 27 de novembre, amb l'objectiu de debatre i tractar el moment en què ens trobem i els passos a seguir en l’àmbit de l’atenció primària de salut. Per inscriure’t, cal que primer contestis un qüestionari que ajudarà a preparar aquesta sessió de treball.

8 de novembre de 2019

El nou cas pràctic de la CAIIV aborda com actuar davant d'una esquitxada accidental de fluid amb virus del VIH en una professional lactant

La Comissió d’Avaluació d’Infermeres Infectades per Virus Transmissibles per Sang (CAIIV) del COIB publica un nou cas pràctic amb recomanacions sobre com actuar en el cas que una professional lactant o en període de lactància rebi una esquitxada accidental de fluid amb virus del VIH.

7 de novembre de 2019

La Biblioteca del COIB acull una nova exposició sobre el rol de la infermera al llarg de la història

El Servei de Biblioteca i Documentació Infermera (SBDI) acull del 18 de novembre al 10 de gener l’exposició ‘Visibilitat de la infermeria al llarg de la història’. Es tracta de 10 pòsters sobre la història de la infermeria, des de la prehistòria fins la consolidació de la professió infermera, que pretenen donar visibilitat del rol de la infermera al llarg de la història i que han estat elaborats per alumnes del Grau d’Infermeria de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i coordinats per la infermera i docent Olga Mestres.

0 Comentaris

La Comissió de Teràpies Naturals i Complementàries recull els seus 25 anys d’història en un llibre

La Comissió de Teràpies Naturals i Complementàries del COIB acaba de publicar un llibre que recull els 25 anys de trajectòria d’aquest grup de treball. La publicació, disponible en català i castellà, fa una revisió de les principals activitats de la Comissió, una revisió històrica de l’avenç de les teràpies naturals i reuneix diferents testimonis de les infermeres que van posar les bases del grup a principis dels anys 90.

29 d’octubre de 2019

Infermera virtual continua la gira d'activitats lúdiques itinerants del desè aniversari

Al mes de novembre continuen els tallers i les activitats relacionades amb la salut i per a tots els públics en el marc de la celebració del 10è aniversari del portal d’educació i promoció de la salut del COIB. A través de la bicicleta itinerant dissenyada especialment per a Infermera virtual, 'la Salu', i de l’Escape box ‘La fórmula’ seguiran apropant a la ciutadania hàbits alimentaris saludables en diferents centres de salut, mercats de Barcelona i jornades científiques.

28 d’octubre de 2019

La sospita d'un maltractament, nou cas d'Ètica en el dia a dia

La Comissió Deontològica del COIB ha publicat un nou cas de la col·lecció Ètica en el dia a dia centrat en la sospita de maltractament a una dona gran i dependent dins de l'àmbit familiar. Aquests casos pràctics tenen l'objectiu d'aprofundir en la reflexió ètica del tenir cura al voltant de situacions de la pràctica quotidiana.

26 d’octubre de 2019

Els professionals de la salut de l'Anoia es troben a la 12a Nit de la Professió

El divendres 25 d’octubre va tenir lloc la Nit de la professió, la trobada anual dels professionals de la salut de l’Anoia que serveix d’espai de diàleg entre els diferents  professionals i col·lectius sanitaris, de reconeixement a les trajectòries, de benvinguda als que s’incorporen i també de donar suport a aquells treballs o projectes de recerca amb el lliurament de la beca i premi “Nit de la Professió”.

23 d’octubre de 2019

Curs gratuït de la Fundació Galatea per a les col·legiades i col·legiats sobre la promoció de la salut a la feina

La Fundació Galatea, entitat col·laboradora amb el COIB a través del Programa Retorn, comença un curs gratuït adreçat a les col·legiades i col·legiats: «Promoció de la salut a la feina: la cura de la salut del professional». El curs es durà a terme el 20 de novembre i obre les inscripcions el proper 28 d’octubre.

15 d’octubre de 2019

Neix el primer Grup de Cures Infermeres a persones LGTBIQ+ per iniciativa del Departament d’Infermeria de la UAB i el COIB

Amb l’objectiu de promoure l’excel·lència de la pràctica infermera en l’atenció a persones LGTBIQ+, el Departament d’Infermeria de la UAB i el COIB impulsen un grup de treball inèdit que pretén millorar la salut de les persones LGTBIQ+. Les infermeres som un agent de salut referent per a aquesta comunitat però cal, encara, potenciar la formació i la recerca infermera per evitar conductes discriminatòries i/o cures no adaptades amb un impacte negatiu en els resultats de salut.