18 d’octubre de 2018

El COIB signa un manifest contra els obstacles per a les víctimes de violència sexual

El Col·legi s’ha unit a la campanya d’Amnistia Internacional "No consiento. Basta de obstáculos para las víctimas de violencia sexual" que denuncia la culpabilització de les víctimes de la violència sexual i els nombrosos perjudicis, estereotips i violència institucional a la qual són sotmeses.

18 d’octubre de 2018

Com va ser i què n’hem après del Projecte RESET? Publiquem l’informe sobre el procés participatiu de les infermeres de Barcelona

Entre el 2016 i el 2017 les infermeres i infermers de Barcelona van protagonitzar un procés participatiu, el Projecte RESET, inèdit en el sí d’una professió. L’experiència, propiciada des del COIB, ha quedat recollida en el document «Procés participatiu al COIB. Projecte RESET 2016-2017», ja a disposició per a la seva consulta o descàrrega.

16 d’octubre de 2018

La Vocalia de Llevadores compareixerà dijous davant la Comissió de Salut del Parlament

Noemí Obregón, Vocal de Llevadores del Col·legi, intervindrà aquest dijous a les 10h a la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya per explicar l'informe sobre l'acompanyament continuat, personal i integral de la dona per part de la llevadora. La sessió es podrà seguir en directe al Canal Parlament.

El COIB participa a la 13a Jornada Sociosanitària del Grup Mutuam

El 14 de novembre se celebrarà la jornada sota el lema 'El benestar i la salut dels professionals' i comptarà amb la participació de Montserrat Martínez, infermera de salut mental responsable del Programa Retorn del COIB, que aportarà la visió infermera a la taula rodona i al debat posterior sobre la mirada dels diferents professionals.

15 d’octubre de 2018

Nous tallers d’Infermera virtual per apropar la salut al barri

Entre els mesos d’octubre i desembre tindran lloc tres tallers al Casal de Gent Gran Quatre Cantons al barri del Poblenou. Després dels tallers celebrats a l’abril, els diferents autors de les fitxes de contingut del portal de promoció de la salut n’impartiran de nous amb l’objectiu de promoure hàbits saludables, potenciar l’autonomia de les persones en la presa de decisions sobre salut amb el suport del portal i donar a conèixer l’eina al barri.

11 d’octubre de 2018

El COIB acull l'exposició de pintura de la infermera Gloria Arenas

Fins el 16 de gener de 2019 es pot visitar a la primera planta de la seu del COIB l'obra 'Filosofía de la Naturaleza' de la infermera Glòria Arenas Ylla. Dimarts 16 d'octubre a les 18 hores s'inagurarà l'exposició a l'Àrea Social del COIB (a la primera planta) en un acte gratuït i obert al públic.

9 d’octubre de 2018

Inscripcions obertes al curs online de preparació a les oposicions de l'ICS amb preus reduïts per a col·legiades

El COIB ofereix amb Aula OPE un curs online per preparar de forma específica el temari oficial de les proves de l'Institut Català de la Salut (ICS) que es va fer públic fa uns dies. Aquest curs, que s'inicia el proper 25 d’octubre, té preus reduïts per a col·legiades i col·legiats i les places són limitades. El període per inscriure’s finalitza el 24 d’octubre.

8 d’octubre de 2018

Sobre l’objecció de consciència, nou cas d’Ètica en el dia a dia

La Comissió Deontològica del COIB ha publicat un nou cas de la col·lecció Ètica en el dia a dia centrat en l’objecció de consciència. Aquests casos pràctics tenen l’objectiu d’aprofundir en la reflexió ètica del tenir cura al voltant de situacions de la pràctica quotidiana.

0 Comentaris

El COIB s’adhereix al manifest per aturar el maltractament a les persones grans

Aquest manifest pretén ser un punt de partida per aconseguir el bon tracte a la gent gran i un compromís per a treballar conjuntament per eradicar el maltractament a les persones grans mitjançant la prevenció, la sensibilització i les accions enfront d’aquest. En total s’hi ha sumat 56 entitats vinculades a les persones grans.

26 de setembre de 2018

El COIB i DMD Cat uneixen esforços per potenciar el coneixement i la formació de les infermeres vinculades als processos de final de vida

El COIB i l’associació sense ànim de lucre Dret a Morir Dignament (DMD Cat) han signat un conveni de col·laboració que té per objectiu potenciar la formació i el coneixement  de les infermeres i infermers que atenen a persones que estan al final de la vida.