dilluns 18 de novembre 2019
    AUDITORI COIB. C/Pujades, 350, 3ª planta

1a Jornada tècnica Innovant junts en Salut

Aquesta jornada està co-creada pel Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona i el Centre d’Innovació i Desenvolupament Infermer (IDIC) del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB).

Aquesta trobada, emmarcada en el cicle de jornades organitzades per Enginyers BCN dins l'Any de l'Enginyeria Biomèdica, té com principal objectiu generar un intercanvi de coneixements i experiències en els àmbits de la innovació en salut, per donar visibilitat tant a l’esperit innovador i emprenedor com a les realitzacions desenvolupades conjuntament pels dos col·lectius, el d’enginyers i el d’infermeres.

Es pretén fomentar les oportunitats d'estreta col·laboració entre les infermeres i els enginyers, que permeti la creació de productes i serveis altament qualificats i enfocats a millorar la salut i la qualitat de vida de les persones, generant d’aquesta manera nous projectes i noves oportunitats de negoci.

L’activitat també està enfocada a mostrar la vinculació necessària amb l'ecosistema innovador i emprenedor en salut que permetrà vehicular aquests productes i serveis perquè puguin materialitzar-se en projectes i negocis viables i d’èxit.

La jornada comptarà, a més d'un panell d'experts, amb la presentació de projectes co-creats conjuntament per aquests dos col·lectius, i que estaran relacionats principalment amb les àrees de tecnologia assistencial, tecnologia dels aliments, 3D, seguretat i mecànica biomèdica.

La jornada està adreçada a infermers/es i enginyers/es que treballen en projectes d'innovació en el sector salut, a empreses del sector, i a tots aquells agents del sistema innovador i emprenedor interessats en solucions tecnològiques relacionades amb l’àmbit sanitari.

17h. Acreditació dels assistents

• 17.30h. Benvinguda
      • Pere Rodríguez. Coordinador general dels programes de l'Any del Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona.
    • 17.45h.  Elevator pitch de projectes innovadors desenvolupat entre Infermeres i Enginyers

Modera: Jordi Pujol. Coordinador de l’Any de l’Enginyeria Biomèdica.

• Bartomeu Ayala. Cap de Formació i Desenvolupament Professional d’Althaia, Xarxa Assistencial Universitària de Manresa. Impressió d’Alimentació 3D adaptada a persones amb disfàgia
    • Neus Domènech. Responsable d’Innovació en Fundació Hospital d’Olot i Sr. Bartomeu Ayala. Aplicació de la Tecnologia 3D a la planificació de cures infermeres
    • Vicenç Ferrés. Infermer Assistencial del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Projecte Prometeo
    • 18.30h. Taula de debat: Infermeres i Enginyers. Junts en la
             innovació

Modera: Sol Muñoz. Directora del Centre d’Innovació i Desenvolupament Infermer (IDIC) del COIB.

• Rosa Paradell. Enginyera de Telecomunicacions i Economista. Directora d’Innovació i de Desenvolupament de Negoci de la Fundació i2cat.
    • Maria Gutiérrez-San Miguel. Infermera i Enginyera Química. Hospital Vall d’Hebrón de Barcelona.
    • M. Immaculada de Molina. Infermera-Matrona. Investigadora i Professora del Departament d’Infermeria de la Universitat Rovira i Virgili (URV)
    • Josep M. Monguet. Enginyer Industrial. Professor i  investigador en la Universitat Politècnica de Barcelona (UPC)

19.30h. Cloenda

• Joan Conesa. Gerent del Col·legi d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB)